Aarschot, donderdag 16 juli 2020 - Brico wil steeds dichter bij de klant staan. Het doel is om het uitgebreide aanbod steeds meer en beter op de kaart te zetten en zo ook gemakkelijk bereikbaar te zijn voor de klant. Daarom breidt Brico doelbewust uit in regio’s waar de winkels nu niet of weinig vertegenwoordigd zijn. Dit keer is Aarschot aan de beurt, daar opent vandaag de nieuwe winkel van ruim 4500 vierkante meter eindelijk haar deuren voor het publiek.

Een herinrichting van de ruimte

Brico Aarschot biedt nu het grootste aanbod van de streek in tuin- en evenementenartikelen. De winkel is 4500m2 groot en is volledig in het bekende Brico concept gegoten. Binnen de winkel zijn voornamelijk zijn afdelingen zoals verlichting, tuin, hout en verf terug te vinden. Dankzij de centrale ligging en een grote parking, kunnen klanten de winkel vlotjes bereiken. Filiaalmanager Pieter-Jan Troukens vertelt trots: “Na 15 jaar op de huidige locatie was het tijd om ons winkelconcept opnieuw vorm te geven en verder te professionaliseren. De samenwerking met Brico lag voor de hand aangezien hun formule naast een focus op doe-het-zelf ook sterk is in decoratie, verlichting en tuin. We zijn blij om onze winkel, na een uitdagende periode, onder de nieuwe naam te kunnen openen en kijken uit naar de reacties van onze klanten op de uitgebreide en geslaagde nieuwe invulling." De voltallige ploeg maakt mee de opstart en 20 medewerkers gaan enthousiast aan de slag om klanten met raad en daad bij te staan in hun winkelervaring.

Uitgebreide diensten

De diensten die Brico in de nieuwe winkel zal aanbieden, bestaan onder andere uit het bijmaken van nummerplaten en sleutels, versnijden van hout, de verhuurdienst, bestellingen van wisselstukken en opleidingen in het Makers Atelier. Voor het gemak van de klant is er een zelfscan en reserve&go-optie aanwezig in de winkel. Ook de Brico-kaart geeft nog steeds de gekende voordelen, zoals het gratis gebruik van de Brico-camionettes. De opening van de nieuwe winkel start met 6 dolle dagen waarbij winkelgasten met een Brico-kaart 21 procent korting genieten op het hele assortiment. De 6-daagse loopt van 16 tot 21 juli 2020, waarbij de winkel dus ook geopend is op de nationale feestdag.