De levertijden en kosten verschillen per leverancier. Defecte of gebroken bestellingen moeten aan de leverancier worden geretourneerd of worden door de leverancier zelf teruggenomen. Neem hiervoor altijd contact op met onze klantenservice.
Een deel van ons assortiment wordt door onze leveranciers direct bij u thuis geleverd. Over het algemeen zijn artikelen die deze procedure volgen niet aanwezig in onze fysieke winkelpunten. Sommige van hen kunnen echter speciaal besteld worden in de winkel. Het voordeel van deze laatste oplossing is dat het op deze manier mogelijk is om uw bestelling contant te betalen met uw Ecocheques of Compliments Supreme Award Tickets.
Wanneer de bestelling rechtstreeks door een leverancier wordt geleverd, is het deze laatste die de verzending van de pakketten organiseert. Op de productpagina van het product dat u kiest uit de online catalogus vindt u de eerste twee aanduidingen voor thuisbezorging. De naam van de leverancier enerzijds en de levertijd en kosten anderzijds. Meer informatie vindt u op de pagina van de leverancier. Dit kan worden bereikt door te klikken op de link met de naam van de leverancier, hieronder.
De pagina van de leverancier bevat onder andere details over zijn activiteit, informatie over de leverings- of retourprocedure, de garantiedekking en de dienst na verkoop. Hieronder vindt u de leveringsinstructies van elk van de leveranciers.
ACD - Allibert - Almasy - Avasco - Avanca - Batavia - Biohort - BWG Maxeda - BWT myPool - Cartri - C&K - Coram - Coeck - Deadan - Decor Son - Degor - DomaSol - Dutch Toys - Easy Sun - Eltra - Erismann - Eurom - Excellent Paints - Ferm - Galico - Garden Trade - Graham - Graham & Brown - Gre - Grosfillex - Hapro International - Interieur05 - Intersteel - Jabostone - Kangaro - Kebo - Komar - Leisure 'n Pleasure - Lutrabox - Maxeda Logistics Center - MWH - Outside Living - Palram - Panadero - Persoon Outdoor Living - Quofi - Sealskin - SecuProducts - Solid - Somfy - Soulet - TIC Europe - Trigano - Vasp - Weka - Wood4You - Xsteigerhout
Retour, garantie & contact
Heb je teveel gekocht of bevalt het artikel niet? In principe, online gekochte artikelen kunnen binnen 14 dagen na ontvangst worden geretourneerd.
Retourkosten
Deze artikelen kunnen gratis in de dichtstbijzijnde Brico winkel worden geretourneerd. Bij de bestelling krijg je een factuur meegeleverd. Neem deze mee als je de bestelling in de winkel gaat retourneren. Je krijgt dan het volledige aankoopbedrag terug. Opgelet: enkel onbeschadigde of ongeopende artikels kunnen geretourneerd worden. In enkele gevallen gelden er afwijkende voorwaarden, je wordt hiervan op de hoogte gebracht vooraf aan je aankoop.
Je hebt ook de mogelijkheid de aankoop per (pakket)post terug te sturen. Op de factuur staat het adres van de winkel. Zet dit adres bij het retourneren duidelijk op de verpakking en voeg de factuur bij de producten. Je kunt het pakket vervolgens aanbieden bij alle bekende pakketvervoerders zoals bpost, DHL of TNT. De kosten van de retourzending zijn voor de klant en de kosten worden betaald bij het servicepunt van de gekozen vervoerder. Enkele dagen nadat wij de retourzending in goede staat hebben ontvangen, wordt het aankoopbedrag terugbetaald op de bankrekening of creditcardrekening waarmee je online hebt betaald.
Grote of zware artikelen kunnen thuis opgehaald worden. Neem daarvoor altijd op voorhand contact op met onze klantendienst. In overleg wordt afgesproken wanneer de goederen worden opgehaald. De kosten van de retourzending zijn voor rekening van de klant en bedragen €49. (m.u.v. thuisbezorgd door de leverancier) Enkele dagen nadat wij de retourzending in goede staat hebben ontvangen, wordt het aankoopbedrag terugbetaald op de bankrekening of creditcardrekening waarmee je online hebt betaald. De kosten van de retourzending worden in mindering gebracht op het aankoopbedrag.
Retourrecht
De klant heeft het recht om zijn aankoop terug te sturen gedurende een periode 14 dagen na ontvangst. De klant hoeft de reden van retournering niet verantwoorden. De termijn van 14 dagen vangt aan op het moment dat de goederen ontvangen zijn door de klant of door een vertegenwoordiger van de klant. De producten worden enkel aanvaard als de verpakking nog intact is en het product nog ongebruikte en onbeschadigde staat verkeert.
Garantie
De wettelijke garantie is van toepassing als er een defect aan het product wordt vastgesteld binnen de twee jaar na de levering van het artikel. De garantietermijn gaat in vanaf het moment dat het artikel ontvangen wordt door de klant. De factuur en leverbon gelden als bewijsstukken voor uw garantie.
Contact
Als u vragen heeft over een levering, retour of een ander probleem in verband met uw bestelling, kunt u onze klantendienst contacteren op werkdagen van 08:00 tot 18:00 op het telefoonnummer 0800 12 230