Onze maatregelen tegen COVID-19

Wij houden de ontwikkelingen rond het coronavirus nauwlettend in de gaten en volgen de richtlijnen van de FOD Volksgezondheid. De gezondheid van onze klanten en medewerkers heeft vanzelfsprekend de allerhoogste prioriteit.

Laatste informatie van volksgezondheid

Extra maatregelen in de winkel

Welke extra veiligheidsmaatregelen nemen we bij Brico en BricoPlanit:

  • Wij vragen u een mondmasker te dragen als u de winkel bezoekt.
  • Een klant met duidelijke coronavirus-achtige symptomen kan gevraagd worden de winkel niet te betreden of te verlaten en goed voor zichzelf te zorgen.
  • We vragen onze klanten om hun handen bij de ingang van de winkel te ontsmetten met desinfecterende gel.
  • Dagelijks is er een extra schoonmaakronde voorzien.
  • Wij brachten een belijning aan op de vloer waardoor u steeds op een veilig afstand van elkaar kunt wachten aan de kassa’s en infopunten.
  • Plexiglas beglazing wordt aangebracht om een veilig contact te garanderen aan de kassa’s en infopunten.
  • Onze medewerkers zijn zich extra bewust van hygiëne. Zij wassen en/of ontsmetten regelmatig hun handen.
  • Respecteer de veiligheidsafstand van 1,5 meter tussen klanten, kassamedewerkers en al het andere winkelpersoneel.
  • De kleine winkelmandjes zijn op dit ogenblik niet beschikbaar, gelieve een grote winkelkar te nemen zodanig dat u in de winkel voldoende afstand houdt.
  • Elk winkelkarretje wordt gedesinfecteerd na elk gebruik door de klant.
  • Om zo veel mogelijk contact te vermijden vragen wij u om enkel elektronisch te betalen.
  • Elke betalingsterminal in de winkel wordt na elk gebruik ontsmet.
  • Kom alleen uw aankopen doen, dus liefst zonder familie.
  • We beperken het aantal klanten in de winkel. Het is mogelijk dat u dus verzocht zal worden even aan de ingang te wachten.
  • Kom even alleen langs, zonder je familie.

Belgen zijn verplicht om in een Brico in België te winkelen en Luxemburgers in een Brico in Luxemburg.

Onze diensten:

  • De drive-in werkt, maar houd er rekening mee dat de enige mogelijkheid van betaling elektronisch is. We vragen ook dat er maar 1 persoon per voertuig komt.
  • Onze workshops vinden momenteel niet plaats.
  • Als u goederen retourneert, krijgt u de waarde aangeboden in de vorm van een tegoedbon. Deze is 1 jaar geldig vanaf de datum van uitgifte en enkel bruikbaar in de winkel die de waardebon heeft uitgegeven.
  • Het is ook op dit moment niet mogelijk om een bestelwagen te huren.
  • Hier zijn de diensten die momenteel beschikbaar zijn: verfmengmachine, hout en glas op maat, nummerplaat en sleutels dupliceren.

Alvast bedankt voor uw begrip en medewerking.

Team Brico