Algemene informatie

Winkels en vestigingen

Wat is Brico & BricoPlanit?
Waar zijn de Brico & BricoPlanit winkels gelegen? Wat zijn de openingstijden en sluitingsdagen van deze winkels?
Zijn de winkels van Brico & BricoPlanit open op zondag?
Waar bevindt zich de administratieve en sociale zetel van Brico & BricoPlanit?

Online account

- Wat zijn de voordelen van een Brico & BricoPlanit account?
- Hoe meld ik me aan op mijn Brico & BricoPlanit account?

'Mijn Brico'-kaart

- Wat houdt de getrouwheidskaart Mijn Brico(Planit) in?
- Is de ‘Mijn Brico’-kaart gratis?
- Wat zijn de voordelen van deze kaart?

Contact

- Hoe kan ik Brico & BricoPlanit contacteren?
- Hoe neem ik contact op met de dichtstbijzijnde Brico of BricoPlanit winkel?
- Wanneer kan ik de klantendienst bereiken?
- Waar kan ik terecht met mijn vragen, opmerkingen of klachten?
- Ik heb een fout ontdekt op de website. Aan wie kan ik dit melden?
- Zijn Brico & BricoPlanIt actief op sociale media?
- Ik ontving een e-mail waarin Brico mij een aankoopbon van €1000 belooft. Klopt dit?

 

Online betalen

- Moet ik nog BTW betalen over de prijzen die op Brico.be te vinden zijn?
- Online betalen, houdt dat risico's in?

Jobs

- Kan ik de vacatures van Brico & BricoPlanit bekijken op de website?

Catalogus en folders

- Hoe lang blijven de prijzen in de online catalogus en folders geldig?
- De beschikbaarheid van de producten uit de online catalogus: wat moet ik hierover weten?

Privacy en algemene voorwaarden

- Waar vind ik de algemene voorwaarden?
- Hoe zit het met mijn privacy?

Ecologie

- Wat is de Recupel-bijdrage?
- Hebben heeft Brico & BricoPlanit een energiebeleid?


Winkels en vestigingen

Wat is Brico?

Brico & BricoPlanIt zijn de nummer één "Do It Yourself" keten in België. Bij Brico & BricoPlanit vinden klanten een uitgebreid assortiment aan doe-het-zelf-artikelen, tuinproducten en decoratie. Ze kunnen er ook gebruik maken van een groot aantal diensten met betrekking tot de doe-het-zelf-sector.

Waar zijn de Brico & BricoPlanit winkels gelegen? Wat zijn de openingstijden en sluitingsdagen van deze winkels?

De Brico-keten wordt in Belgïe vertegenwoordigd door een netwerk van meer dan 140 winkels. Klik hier om de openingstijden te raadplegen vooraleer u één van onze winkels bezoekt. Op deze pagina zal u eveneens het adres vinden.

Zijn de winkels van Brico & BricoPlanit open op zondag?

Onze verkooppunten zijn doorgaans open van maandag tot en met zaterdag. Daarenboven openen een groot aantal van de Brico & BricoPlanit-winkels hun deuren ook op zondag. Klik hier om een lijst van deze verkooppunten te raadplegen. In uitzonderlijke periodes, op het einde van het jaar of in het hoogseizoen, zijn nog enkele extra winkels geopend op zondag. Op de detailpagina van de winkels staan speciale openings- en sluitingsdagen ook vermeld.

Waar bevindt zich de administratieve en sociale zetel van Brico & BricoPlanit?

Het adres van ons hoofdkantoor is Zelliksesteenweg 65 te 1082 Sint Agatha Berchem.

terug naar overzicht

Online account

Wat zijn de voordelen van een Brico account?

Als u over een Brico-account beschikt geniet u de volgende voordelen: u wordt geïnformeerd via onze nieuwsbrief, u ontvangt promotionele acties, het proces van online bestellen gaat sneller en u kan zien welke online aankopen u hebt verricht in het verleden. Bovendien kan u via uw Brico account uw Mijn Brico kaart online activeren.

Hoe meld ik me aan op mijn Brico account?

U kan u inschrijven op www.brico.be: klik op "Registreren" bovenaan de pagina.

 terug naar overzicht

Mijn Brico

Wat houdt de getrouwheidskaart Mijn Brico in?

Met deze kaart kan u in al onze vestigingen (Brico, Brico City en BricoPlanit) punten sparen per aankoopschijf van €2. Wanneer u 500 punten bereikt ontvangt u een aankoopbon van €5.

Is de ‘Mijn Brico’-kaart gratis?

Ja, deze kaart ontvangt u volledig gratis in de winkel.

Wat zijn de voordelen van deze kaart?

Naast de spaarpunten die u kortingsbonnen opleveren, heeft u ook recht op enkele andere voordelen.

U kunt op vertoon van deze kaart gratis gebruik maken van een bestelwagen om grote aankopen naar huis te vervoeren (zie hier of uw winkel deze dienst aanbiedt). U ontvangt als eerste onze nieuwste promoties en speciale aanbiedingen. U kan deze punten ook gebruiken bij alle andere winkelformats van Brico (Brico, Brico City, BricoPlanit ).

terug naar overzicht

Contact

Hoe kan ik Brico contacteren?

Klik hier om de contactgegevens van één van onze winkels te vinden. Om contact op te nemen met één van onze diensten, gaat u best naar onze online contactpagina.

U hebt een bestelling geplaatst via de service "Reserve & Go"? Dan kan u op de afhaalbon alle nuttige gegevens vinden om contact op te nemen met de winkel.

Hoe neem ik contact op met de dichtstbijzijnde Brico & BricoPlanit winkel?

Voor inlichtingen over diverse zaken kan u altijd bij één van onze winkels terecht. De contactgegevens (adres, telefoonnummer) van elke winkel zijn beschikbaar op de website van Brico. Klik hier om de gegevens van de gewenste winkel te vinden. 

Wanneer kan ik de klantendienst bereiken?

Van maandag tot en met vrijdag van 8u30 tot 20u en op zaterdag van 8u30 tot 18u kunt u direct telefonisch contact met ons opnemen via het telefoonnummer 0800 12 230.

Waar kan ik terecht met mijn vragen, opmerkingen of klachten?

Als u vragen, klachten of andere opmerkingen heeft over onze producten of dienstverlening, dan kunt u hiervan op elk moment bericht indienen via het contactformulier op onze website. U krijgt na het invullen van het contactformulier binnen uiterlijk 14 dagen een inhoudelijk antwoord van ons.     

Ik heb een fout ontdekt op de website. Aan wie kan ik dit melden?

U kan ons altijd inlichten over een fout op de website door ons een e-mail te sturen via het contactformulier.

Is Brico actief op sociale media?

Natuurlijk! Volg ons gerust op Facebook. We hebben ook een YouTube-kanaal met inspirationele filmpjes of klusadvies.

Ik ontving een e-mail waarin Brico mij een aankoopbon van €1000 belooft. Klopt dit?

Neen, wij geven in geen geval dergelijke aankoopbonnen weg. Indien u dergelijke frauduleuze spam-mails ontvangt per e-mail, gelieve ons hiervan op de hoogte te brengen. Meer informatie over dergelijke spamberichten en wat u er aan kan doen vindt u hier.

 terug naar overzicht

Online betalen

Moet ik nog BTW betalen over de prijzen die op Brico.be te vinden zijn?

Nee, alle prijzen op onze website zijn inclusief BTW (tenzij anders aangegeven).

Online betalen, houdt dat risico's in?

Welk betaalmiddel u ook verkiest, uw bankgegevens zijn volledig beschermd via een veilig encriptiesysteem dat gebruikt wordt voor alle online bankdiensten in België. Dit systeem converteert uw gegevens via een mathematisch algoritme in een reeks cijfers zodat ze niet kunnen gelezen noch gebruikt worden door anderen.

Heeft u nog vragen over online aankopen op onze website? Bekijk hier eens de FAQ van onze e-shop.

terug naar overzicht

Jobs 

Kan ik de vacatures van Brico & BricoPlanit bekijken op de website?

Klik op de link "Jobs" onderaan de homepage, en u zal terecht komen op de rekruteringspagina met alle openstaande vacatures bij Brico. Hier vindt u de mogelijkheid om uw CV en motivatiebrief op te sturen.

 

Catalogus en folders

Hoe lang blijven de prijzen in de online catalogus en folders geldig?

Deze prijzen zijn geldig voor de periode die vermeld staat in de catalogus en de folders, zolang de voorraad strekt en voor normale hoeveelheden van toepassing op de detailhandel. BTW is inbegrepen in de prijs, met uitzondering van eventuele drukfouten. Van zodra de geldigheidsduur aangegeven in de catalogus en de folders vervalt, zijn enkel nog de prijzen weergegeven in de winkel van toepassing. De vermelde prijzen uit de catalogus en de PDF-folders blijven dan een indicatie.

De beschikbaarheid van de producten uit de online catalogus: wat moet ik hierover weten?

De catalogus strekt over een lange periode en bepaalde artikelen zullen niet altijd meer beschikbaar zijn in alle winkels. Sommige artikelen die niet meer in voorraad zijn bij elk Brico-verkooppunt kunnen wel zo snel mogelijk besteld en geleverd worden, behalve bepaalde producten die afhankelijk zijn van het seizoen. Brico behoudt zich het recht om verkoopprijzen te wijzigen en artikelen uit de catalogus af te schaffen of te vervangen als gevolg van dwingende logistieke of commerciële redenen.

De meest recente versie van de folder en catalogus kan u op deze pagina vinden

terug naar overzicht

Privacy en algemene voorwaarden

Waar vind ik de algemene verkoopsvoorwaarden?

De algemene verkoopsvoorwaarden kan u hier nalezen.

Hoe zit het met mijn privacy?

Alles wat u moet weten over uw persoonlijke gegevens vindt u in ons dossier over privacy

 terug naar overzicht

Ecologie

Wat is de Recupel-bijdrage?

De Recupel-bijdrage is het bedrag dat u betaalt bij de aanschaf van een nieuw elektrisch en elektronisch apparaat. Met de inkomsten wordt de inzameling, sortering, verwerking en recyclage van afgedankte elektro-toestellen in België georganiseerd en gecoördineerd.

Heeft Brico een energiebeleid?

Ja wij zetten ons in om producten te verkopen die zo duurzaam mogelijk zijn. Ook al het gebruikte hout in onze producten is gecertificeerd. Als u meer info nodig hebt over ons Energie- en Ecologisch beleid, kan u hier terecht.

 

terug naar overzicht