Waterloo, 4 april 2019 - BricoPlanit lanceert vandaag een volledig nieuw concept in België. In Waterloo knippen Ralph Berteaux en Jean-Charles Phélipon na 4 maanden van werkzaamheden vol enthousiasme en met een zekere trots het lint door van de eerste winkel volgens het nieuwe concept. Met dat nieuwe concept wil BricoPlanit vooral vrouwelijke doe-het-zelvers aanspreken en een bron van inspiratie zijn door in te spelen op de trends.

Een nieuwe ruimte voor nieuwe ambities

BricoPlanit ziet het groot: met een oppervlakte van 11.000 m2 komt het met een volledig nieuw concept in Waterloo. Naast de vaste afdelingen met technische producten liggen de accenten meer op inspiratie en decoratie. Klanten worden nu verwelkomd in een winkel die is opgedeeld in vier verschillende woningen met een eigen stijl. Het hele aanbod is daarrond opgebouwd. Om te voldoen aan ieders smaak en verwachting is elke woning geïnspireerd op een specifiek universum: Casa Exotic, Ethnic Factory, Japandi Spirit en Chic Living.

BricoPlanit is die innovatie aan vrouwen verschuldigd. Het bedrijf wil effectief een vrouwelijker publiek bereiken. “Vrouwen nemen 80 % van de beslissingen over klus- en renovatiewerken in de woning. Daar kunnen we onze ogen niet voor sluiten. Ze steken ook graag de handen uit de mouwen en wij staan klaar om ze daarbij te begeleiden.”, zegt Ralph Berteaux, Managing Director bij BricoPlanit.

Het belang van ‘doe-het-zelf’

Van de volledige renovatie van een woonkamer tot de decoratieve elementen die de kamer zullen opsmukken, BricoPlanit biedt het zijn klanten in een uitgebreide en gediversifieerde winkel. Een klus zelf opknappen is altijd een nieuwe uitdaging. Bij BricoPlanit kan de consument rekenen op de nieuwste technologieën en specialisten in het vak om hem/haar te assisteren bij het opstarten van een project. De belangrijkste doelstelling: ‘doe-het-zelf’-klussen mogelijk maken voor iedereen.

Een service op maat en in de buurt van de consument

Met zijn nieuwe winkel wordt BricoPlanit de begeleider van elk project. De waarden die bij het merk horen zijn eenvoud, gemak, inspiratie en motivatie. BricoPlanit Waterloo zet in op twee troeven: nabijheid en de praktische kant. De winkel heeft een grote voorraad producten en is ook het afhaalpunt voor onlinebestellingen. Voor grotere klussen (of voor mensen met twee linkerhanden) kan de klant een beroep doen op installatie aan huis. “We willen aanwezig zijn bij elke fase van het project van de klant. BricoPlanit begeleidt u bij kleine herstellingen maar helpt u ook bij uw grotere bouw-, renovatie- en decoratiewerken. Een expert uit ons team staat altijd paraat om u te helpen.”, benadrukt Ralph Berteaux, Managing Director bij BricoPlanit.