Algemene verkoopsvoorwaarden
Inhoudsopgave
Artikel 1 – Identiteit van de verkoper
Artikel 2 – Toepasselijkheid en voorwaarden
Artikel 3 – Ons aanbod en jouw bestelling
Artikel 4 – Herroepingsrecht
Artikel 5 – Prijs
Artikel 6 – Betaling
Artikel 7 – Conformiteit en garantie
Artikel 8 – Levering en uitvoering
Artikel 9 – Duur
Artikel 10 – Overmacht
Artikel 11 – Intellectuele eigendom
Artikel 12 – Klachtenregeling en geschillen
Artikel 1 Identiteit van de verkoper
Wij zijn: Brico Belgium NV Alfons Gossetlaan 46 1702 Groot-Bijgaarden E-mailadres: customerservice@brico.be Telefoonnummer: 0800 12365 Ondernemingsnummer: 427.572.733
Artikel 2 Toepasselijkheid en voorwaarden
1. Onze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten met jou als klant. Bepaalde voorwaarden zijn enkel van toepassing op consumenten(iedere natuurlijke persoon die, uitsluitend voor niet-beroepsmatige doeleinden, op de markt gebracht producten of diensten verwerft of gebruikt). Dit wordt dan duidelijk vermeld.
2. Wij leveren enkel in België. Als je een leveringsadres in een ander land opgeeft, kunnen we je bestelling weigeren.
3. Om een bestelling te kunnen plaatsen, moet je minstens 16 jaar oud zijn. Als je geen 16 bent, moet een ouder of wettelijke voogd je bestelling plaatsen. Als we merken dat een minderjarige een bestelling heeft geplaatst, kunnen we deze bestelling alsnog weigeren.
4. Je kan onze algemene voorwaarden steeds terugvinden op onze website. Het plaatsen van een bestelling op de website geldt als uitdrukkelijke aanvaarding van onze algemene verkoopsvoorwaarden. Je kan deze steeds terugvinden op onze website.
Als je online bestelt bezorgen we je bovendien samen met de bestellingsbevestiging (of ten laatste bij de levering) een kopie van deze algemene voorwaarden in een formaat dat je kan opslaan of afdrukken. We raden je aan om dit altijd te doen.
5. Als er naast deze algemene voorwaarden ook bijkomende bijzondere voorwaarden van toepassing zijn, geldt bovenstaande ook voor de bijzondere voorwaarden. Als onze algemene voorwaarden strijdig zouden zijn met die bijzondere voorwaarden, dan kan jij als consument altijd de voor jou meest voordelige tekst inroepen.
Artikel 3 Ons aanbod en jouw bestelling
1. Als een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onderworpen is aan bepaalde voorwaarden, dan vermelden we dit uitdrukkelijk in dat aanbod.
2. We beschrijven altijd zo volledig en nauwkeurig mogelijk wat we je verkopen en hoe het bestelproces zal verlopen. De beschrijving is in elk geval voldoende gedetailleerd zodat je een goede beoordeling kan maken. Als we gebruik maken van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden goederen en/of diensten.
Vergissen is echter menselijk. Als we ons dus overduidelijk hebben vergist, zijn we niet verplicht om alsnog te leveren.
3. Om een product aan te kopen, voeg je het product toe aan je winkelmandje. Nadien vul je je contactgegevens, leveringsgegevens en facturatiegegevens in. Vervolgens kies je je wijze van levering. Bij de laatste stap krijg je een overzicht van je bestelling, aanvaard je onze algemene voorwaarden en bevestig je je betaling door het indrukken van de bestelknop met als bijschrift “bestelling afrekenen”. Als je deze stappen hebt doorlopen, is je bestelling definitief.
4. Je bestelling is compleet en de overeenkomst tussen ons is definitief zodra we je bestelling bevestigen per mail en zodra we voor je betalingstransactie de goedkeuring door de uitgever van de kaart hebben ontvangen. Als de uitgever van je kaart weigert om in te stemmen met je betaling aan ons, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen bij de levering en/of niet-levering van jouw bestelling. Bestellingen zonder geldige betaling op naam van de geregistreerde kaarthouder worden niet aanvaard of verwerkt.
Artikel 4 Herroepingsrecht
1. Als je als consument goederen of diensten bij ons koopt, heb je 14 dagen lang het recht om te beslissen dat je de goederen of diensten niet wil houden. Deze termijn van 14 dagen gaat in vanaf de levering (voor de aankoop van goederen), dan wel vanaf het sluiten van de overeenkomst (voor de aankoop van diensten). Je kan je bestelling dan terugsturen, zonder betaling van een schadevergoeding en zonder dat je hiervoor een reden moet geven (de verzendkosten hiervoor betaal je zelf).
2. Je moet de goederen naar ons terugsturen binnen 14 dagen nadat je ons hebt laten weten dat je de overeenkomst wenst te herroepen. De kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening. We zullen aangeven wat de kostprijs hiervan is (of een raming maken, als dit niet redelijkerwijze op voorhand kan worden berekend). Als de goederen onmogelijk per post kunnen worden teruggezonden, zullen wij deze bij jou komen afhalen en zullen je hiervoor geen kosten worden aangerekend.
3. Je kan de goederen retourneren via de post of een koerier,, of in een van onze winkels.
4. We betalen je de volledige aankoopprijs terug binnen 14 dagen nadat we je bestelling hebben teruggekregen of nadat je hebt aangegeven dat je de overeenkomst wilt herroepen, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
De terugbetaling omvat de leveringskosten, tenzij je bij je bestelling een andere leveringswijze hebt gekozen dan de door ons aangeboden goedkoopste standaardlevering.
De terugbetaling gebeurt met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je zelf hebt betaald. Indien je daarmee instemt is terugbetaling met een ander betaalmiddel ook mogelijk.
5. Tijdens de eerste 14 dagen na de levering verwachten we dat je zorgvuldig omgaat met de bestelling en de verpakking. Als je de goederen nog wil kunnen terugsturen, mag je ze enkel in die mate uitpakken of gebruiken als nodig is om te kunnen beoordelen of je het goed wenst te behouden (zoals je in een winkel zou kunnen doen). Teruggestuurde goederen mogen bijvoorbeeld gepast, maar niet gebruikt zijn. Als je de goederen terugstuurt, moet dit gebeuren met alle geleverde toebehoren, in de originele staat, indien mogelijk samen met de originele verpakking, en rekening houdende met onze instructies.
Als je verder gaat dan nodig was om de eigenschappen van de goederen te kunnen beoordelen en het goed is hierdoor in waarde verminderd, dan kunnen we een evenredige waardevermindering toepassen bij de terugbetaling.
6. Sommige goederen of diensten die wij leveren vallen buiten het herroepingsrecht. Hieronder vind je voor welke goederen het herroepingsrecht niet van toepassing is:
• dienstenovereenkomsten na volledige uitvoering van de dienst als de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument, en mits de consument heeft erkend dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de onderneming de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;
• de levering van volgens specificaties van de consument vervaardigde goederen, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
• de levering van goederen die snel bederven of met een beperkte houdbaarheid;
• de levering van verzegelde goederen die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken;
• de levering van goederen die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten.
7. Om je herroepingsrecht snel en correct uit te oefenen, kan je het hieronder vermelde formulier invullen en dit opsturen naar customerservice@brico.be. Wij zullen je per e-mail een ontvangstbevestiging van jouw herroeping sturen.
MODELFORMULIER VOOR HERROEPING
Dit formulier alleen invullen en terugzenden als je de overeenkomst wilt herroepen.
(*) Doorhalen wat niet van toepassing is
Aan: Brico Belgium NV, Alfons Gossetlaan 46, 1702 Groot-Bijgaarden, customerservice@brico.be
Ik/Wij (*) deel/delen (*) je hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering van de volgende dienst (*) herroep/herroepen (*)
Besteld op (*)/Ontvangen op (*): ............................................................................................
Naam/Namen consument(en): ...............................................................................................
Adres consument(en): .............................................................................................................
Handtekening van consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)
Datum: .....................................................................................................................................
Artikel 5 Prijs
1. Tijdens de periode die we in ons aanbod vermelden, wijzigen onze prijzen niet, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in BTW-tarieven.
2. Onze prijzen zijn inclusief alle belastingen, BTW, taksen en diensten. Je komt dus nooit voor verrassingen te staan.
3. We kunnen wel beslissen om bovenop de aankoopprijs ook de verzendkosten aan te rekenen. In dat geval melden we dat altijd voordat je je bestelling definitief plaatst.
Artikel 6 Betaling
1. Wij kunnen enkel betaling via de betaalmodules op onze website aanvaarden.
2. We aanvaarden Visa, MasterCard, Maestro, Bancontact, Paypal.
3. Om een veilige online betaling en de veiligheid van je persoonsgegevens te waarborgen, maken wij gebruik van SSL technologie. SSL zorgt ervoor dat je transactiegegevens worden versleuteld en onleesbaar gemaakt wanneer ze worden verzonden via het internet. Om met SSL te betalen heb je geen speciale software nodig. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het "slotje" in de onderste statusbalk van je browser.
Artikel 7 Conformiteit en garantie
1. Wij garanderen dat onze goederen conform zijn aan je bestelling en voldoen aan de normale verwachtingen die je ervan mag hebben, rekening houdende met de specificaties van het product. Wij garanderen je natuurlijk ook dat onze goederen voldoen aan alle wetten zoals deze bestaan op het ogenblik van je bestelling.
2. Mocht het geleverde goed toch niet conform je bestelling zijn, dan heb je als consument recht op de wettelijke garantie van twee jaar. Dit betekent dat als je binnen twee jaar na de levering van het goed een verborgen gebrek of defect ontdekt, je dit kosteloos door ons kan laten herstellen of vervangen.
Voor zover dit mogelijk en redelijk is, heb je de keuze tussen herstelling of vervanging. Enkel wanneer de herstelling of de vervanging buitensporig of onmogelijk is, of niet binnen een redelijke termijn kan worden uitgevoerd, heb je het recht om een prijsverlaging of de ontbinding van de verkoopsovereenkomst te eisen.
Indien het defect of gebrek zich manifesteert binnen de garantieperiode (2 jaar na de levering) wordt dit geacht reeds te hebben bestaan voor de levering, tenzij wij het tegendeel kunnen bewijzen.
Artikel 8 Levering en uitvoering
1. Alle goederen en diensten worden geleverd op het adres dat je hebt aangegeven bij je bestelling.
2. Als de artikelen in stock zijn is de leveringstermijn in principe 1 à 2 werkdagen. Wanneer een artikel niet in stock is, zal de leveringstermijn eerder 5 tot 10 werkdagen zijn. Wij informeren je over de leveringstermijn in de bestellingsbevestiging.
3. Leveringen van reguliere pakketpost gebeuren enkel op de dagen dat reguliere bezorgdiensten bezorgen. Leveringen van bulk goederen en pallets geschieden op afspraak en in principe alleen op werkdagen.
4. Reguliere pakketpost wordt bezorgd door Bpost. Het is mogelijk dat pakketpost bij je afwezigheid wordt afgeleverd bij de buren of op pakketpunt. Bulk goederen en pallets worden geleverd door verschillende transporteurs, die voorafgaand aan de levering een bezorgafspraak met je maken. De goederen worden afgeleverd op de stoep voor de woning, die goed bereikbaar moet zijn. Eventuele transportkosten staan altijd vermeld op de productpagina en in de winkelwagen.
5. Als wij niet tijdig kunnen leveren, verwittigen wij je altijd voor het verstrijken van de voorziene leveringstermijn. We spreken dan samen met jou een nieuwe leveringstermijn af. Als wij ook deze tweede termijn niet halen, dan mag je als consument de overeenkomst kosteloos ontbinden. Wij betalen je dan binnen 30 dagen na de ontbinding terug.
Als wij je niet verwittigen voor het verstrijken van de initieel voorziene leveringsdatum, dan mag je als consument bij het verstrijken van die termijn al onmiddellijk de overeenkomst kosteloos ontbinden. Wij betalen je dan binnen 30 dagen na de ontbinding terug.
6. Onze verzendingen gebeuren steeds op ons risico. Je hoeft je dus geen zorgen te maken om goederen die verloren gaan of beschadigd geraken in de post. Als je ons echter goederen terugzendt binnen de 14 dagen na aankoop omdat je ze liever niet wil houden (zie artikel 4), ben jij verantwoordelijk voor het transport.
7. Zichtbare gebreken moet je zo snel mogelijk en zeker binnen de 3 dagen na de levering melden en indien mogelijk met bijgevoegd foto’s van de verpakking en beschadigde of niet conforme goederen. Als we het hebben over zichtbare gebreken denken we bijvoorbeeld aan goederen die tijdens het transport werden beschadigd, niet overeenstemmen met de artikelen die op de leveringsbon vermeld staan of niet overeenkomen met de artikelen die je had besteld (zichtbare gebreken).
8. We zijn niet verantwoordelijk voor enige gevolgschade wegens laattijdige levering of niet-levering door onze transporteur. Onze aansprakelijkheid blijft in elk geval beperkt tot de waarde van de artikelen waarvan je aantoont dat je ze niet hebt ontvangen.
Artikel 9 Duur
1. Heb je met ons een overeenkomst van onbepaalde duur gesloten (en dus zonder een vaste einddatum), dan kan je deze op elk moment opzeggen. Bij de opzeg moet je wel de opzegregels respecteren. Dit betekent dat je ons per e-mail moet laten weten dat je de overeenkomst wilt opzeggen (naar customerservice@brico.be en dat er een opzegtermijn van één maand geldt.
2. Een overeenkomst die voor bepaalde duur is aangegaan, loopt voor maximaal twee jaar.
3. Omvat de overeenkomst van bepaalde duur de verkoop van diensten, en is er afgesproken dat deze overeenkomst stilzwijgend zal worden verlengd als je niet tijdig opzegt, dan wordt deze overeenkomst een overeenkomst van onbepaalde duur. Hierbij geldt opnieuw dat je deze steeds kan opzeggen, rekening houdend met de opzegregels- en termijn.
4. Omvat de overeenkomst van bepaalde duur de verkoop van goederen, en is er afgesproken dat deze overeenkomst stilzwijgend zal worden verlengd als je niet tijdig opzegt, dan wordt deze overeenkomst een overeenkomst van onbepaalde duur. Hierbij geldt opnieuw dat je deze steeds kan opzeggen, rekening houdend met de opzegregels- en termijn.
Artikel 10 Recupel
1. Wij voldoen aan alle wettelijke verplichtingen inzake de verwijdering van afgedankte batterijen en elektrische en elektronische apparatuur. Wij (en onze partners) zorgen ervoor dat de door ons verkochte batterijen en elektronische apparaten correct worden teruggenomen en verwerkt.
2. Wij benadrukken dat elektrische en elektronische apparaten en batterijen die verouderd, kapot of op het einde van hun levensduur zijn, niet in de vuilnisbak of in de selectieve sorteerbakken van de gemeente mogen worden gegooid. Dit verbod wordt op de producten zelf aangegeven door het symbool van de doorkruiste vuilnisbak. Het doel van deze regelgeving is om de verspilling van grondstoffen te beperken en om het milieu en de menselijke gezondheid te beschermen door de verspreiding in de natuur van stoffen in bepaalde apparaten te voorkomen.
Je hebt de mogelijkheid om dit afval af te geven bij een geschikt inzamelpunt, in onze winkels, of aan de leverancier.
Artikel 11 Overmacht
1. In geval van overmacht zijn wij niet gehouden onze contractuele verplichtingen na te komen. In dat geval kunnen wij ofwel onze verplichtingen opschorten zolang de overmachtsituatie duurt, ofwel de overeenkomst definitief ontbinden. Omdat er sprake is van overmacht zijn wij hierbij geen schadevergoeding verschuldigd aan jou.
2. Overmacht is elke omstandigheid buiten onze wil en controle die de nakoming van onze verplichtingen geheel of gedeeltelijk verhindert. Hieronder begrijpen wij onder meer, stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen en/of het op enig moment niet beschikbaar zijn van onze website, niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden, ...
Artikel 12 Intellectuele eigendom
1. Onze website, logo’s, teksten, foto’s, namen en al onze communicatie in het algemeen zijn beschermd door intellectuele eigendomsrechten die hetzij bij ons, hetzij bij onze toeleveranciers of andere rechthebbenden liggen.
2. Het is verboden gebruik te maken van en/of wijzigingen aan te brengen in de intellectuele eigendomsrechten zoals beschreven in dit artikel. Zo mag je bijvoorbeeld tekeningen, foto’s namen, teksten, logo’s kleurencombinatie, etc … niet kopiëren of reproduceren zonder onze voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming.
Artikel 13 Klachtenregeling en geschillen
1. We hopen natuurlijk steeds dat al onze klanten 100% tevreden zijn. Als je toch klachten zou hebben over onze diensten, kan je ons contacteren via customerservice@brico.be. We doen er alles aan om je klacht binnen de 7 dagen te behandelen.
2. Op alle overeenkomsten die we afsluiten met onze klanten, ongeacht hun woonplaats, is uitsluitend het Belgische recht van toepassing.Als om redenen van internationaal recht toch een ander recht van toepassing is, zal bij de interpretatie van deze algemene voorwaarden in de eerste plaats worden teruggegrepen naar de Belgische Wet Marktpraktijken en Consumentenbescherming zoals opgenomen in het Wetboek van Economisch Recht.
Bij geschillen zijn enkel de bevoegde Belgische rechtbanken bevoegd.
3. Als consument heb je ook de mogelijkheid om het geschil buiten de rechtbank op te lossen. Je kan hiervoor terecht bij de Consumentenombudsdienst van de Federale Overheid. Zij is bevoegd om elke aanvraag tot buitengerechtelijke regeling van consumentengeschillen te ontvangen. Ze zal op haar beurt de aanvraag ofwel zelf behandelen ofwel doorsturen naar een gekwalificeerde entiteit. Je kan de Consumentenombudsdienst bereiken via deze link: http://www.consumentenombudsdienst.be//nl
4. Bij geschillen met een grensoverschrijdend karakter kan je bovendien beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie via deze link: http://ec.europa.eu/odr
5. Mochten we er samen toch niet uitkomen via onze persoonlijke klachtendienst (zie artikel 12.1), dan kan je terecht bij Becom. Als je klacht wordt aanvaard door Becom zal ze op neutrale wijze bemiddelen tussen ons en jou als klant. Let wel op, enkel klachten die via het klachtenformulier op https://becom.digital/nl/consumers-complaints/ worden ingediend, worden behandeld. Zo beschikt Becom meteen over alle juiste gegevens om je klacht verder te behandelen.
Algemene Voorwaarden Brico Getrouwheidsprogramma
Deze voorwaarden zijn van toepassing op het Brico Klantprogramma van Brico Belgium N.V. (“Brico”) en haar dochterondernemingen, gevestigd en kantoorhoudende te Alfons Gossetlaan 46, 1702 Groot-Bijgaarden (hierna het “Klantprogramma”).
Definities
Deelnemer: iedere persoon die zich geldig heeft geregistreerd voor deelname aan het Klantprogramma, al dan niet voor professionele doeleinden.Klantenkaart: een door Brico uitgegeven klantenkaart die gekoppeld is aan uw Account.Account: het account van de Deelnemer voor deelname aan het Klantprogramma.
Voorwaarden
Elke klant van 16 jaar of ouder kan deelnemen aan het Klantprogramma door een Account aan te maken via de Brico website (www.brico.be/register) of via de Brico app en daar een Klantenkaart te registreren. Met een geregistreerde Klantenkaart kan de Deelnemer in de winkels en op de website van Brico gebruik maken van de aan zijn Account verbonden voordelen.
Als Deelnemer aan het Klantprogramma ontvangt u op vertoon van uw Klantenkaart de volgende voordelen (zonder afbreuk te doen aan de toepasselijke algemene of specifieke voorwaarden):
- U geniet van tijdelijke exclusieve promoties in alle Brico, BricoPlanit en BricoCity winkels en op Brico.be die alleen voor Deelnemers gelden.
- U ontvangt nieuwsbrieven, aanbiedingen en content die op u gepersonaliseerd zijn, zodat u altijd op de hoogte bent van informatie die voor u relevant is.
- U heeft altijd inzage in uw online aankoopgeschiedenis. In de Brico app heeft u ook inzage in de uw aankoopgeschiedenis in fysieke winkels van Brico.
- U kunt aankopen binnen 90 dagen retourneren (in plaats van 30 dagen voor winkelaankopen).
- U kunt de eerste twee uur en tot max. 20 kilometer gratis gebruik maken van de bestelwagen van Brico.
Wanneer u een Account aanmaakt, worden uw persoonsgegevens verwerkt in overeenstemming met ons privacybeleid. Brico zorgt dat al haar diensten optimaal worden afgestemd op uw persoonlijke voorkeuren. Voor personalisatie baseert Brico zich op uw gebruik van de website en de Brico app, uw aankopen met uw Klantenkaart in de winkel en online en uw gebruik van andere diensten van Brico. Als Deelnemer ontvangt u gepersonaliseerde berichten per email, per post en in de Brico app, of als je je telefoonnummer hebt opgegeven, per sms. Lees meer over de verwerking van uw persoonsgegevens en hoe u uw instellingen kunt aanpassen in ons privacybeleid.
De aan het Account verbonden voordelen kunnen tijdelijk van aard zijn en zijn niet te gebruiken in combinatie met eventuele personeelskortingpassen, artikelen verkocht onder de naam Baseline, Brico Cadeaukaarten, boeken, tijdschriften, diensten zoals bezorgen en verhuur en andere artikelen of diensten die door Brico zijn uitgesloten of waarvoor op grond van een wettelijk verbod geen korting mag worden verleend. De aan het Account verbonden voordelen kunnen niet gebruikt worden voor kortingen op borgsommen en voorschotten, tenzij uitdrukkelijk anders bepaald.
De Deelnemer is verantwoordelijk voor het zorgvuldig gebruik van de Klantenkaart en het Account. Brico aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor verlies, diefstal en/of beschadiging van de Klantenkaart of het Account ten gevolge van een fout of nalatigheid van de Deelnemer. In geval van verlies van uw Klantenkaart, kunt u een nieuwe Klantenkaart aanvragen.
Uw deelname aan het Klantprogramma is van onbepaalde duur. Brico kan echter op basis van een gegronde reden en zonder nadere toelichting de deelname van de Deelnemer aan het Klantprogramma weigeren, schorsen of beëindigen. Daarnaast behoudt Brico zich te allen tijde het recht voor om de voorwaarden van het Klantprogramma en daaraan verbonden voordelen te wijzigen of te beëindigen. Brico zal de Deelnemer van een wijziging of beëindiging tijdig op de hoogte brengen via een gepast communicatiemiddel, zoals de publicatie op www.brico.be.
De Deelnemer kan te allen tijde de opgegeven gegevens wijzigen, de voorkeuren voor communicatie aanpassen, of zijn deelname aan het Klantprogramma beëindigen. Wijzigingen van de gegevens of de communicatievoorkeuren kunnen op www.brico.be/my-account worden opgegeven. Wijzigingen in de communicatievoorkeuren worden zo snel mogelijk doorgevoerd, maar hebben geen effect op reeds verstuurde communicatie. Voor het beëindigen van deelname of klachten over het Klantprogramma kan Deelnemer contact opnemen met: Brico t.a.v. Klantenservice, Alfons Gossetlaan 46, 1702 Groot-Bijgaarden, of telefonisch op 0800 12 365 of via customerservice@brico.be
Op deze voorwaarden is het Belgisch recht van toepassing. Onverminderd bepalingen van dwingend recht, zijn de Nederlandstalige rechtbanken van Brussel exclusief bevoegd om over deze geschillen te oordelen.
Door een Account aan te maken verklaart de Deelnemer 16 jaar of ouder te zijn.
Algemene Voorwaarden van de Bplus Club
Artikel 1: Algemene Bepalingen
1.1. Deze algemene voorwaarden (hierna: "Voorwaarden") zijn van toepassing op de Bplus Club (hierna: "de Club") aangeboden door Brico Belgium N.V., gevestigd te Alfons Gossetlaan 46, 1702 Groot-Bijgaarden, KBO-nummer 0427.572.733 (hierna: “Brico”).
Artikel 2: Aanmelding en Aankoop
2.1. De Club kan alleen online aangekocht worden door deelnemers aan het loyalty programma van Brico. De kostprijs van de Club bedraagt 60 euro.
2.2. De Club wordt geactiveerd op de loyalty card van de deelnemer (hierna: “het Lid”). Door aankoop van de Club ontvangt het Lid bij het gebruik van zijn of haar loyalty card 10% korting op alle aankopen, met uitzondering van aankopen die zijn uitgezonderd van korting zoals verderop beschreven in deze Voorwaarden (hierna: “de Clubkorting”).
2.3 Het gebruik van de loyalty card en Club is strikt persoonlijk en voorbehouden aan de geregistreerde houder van de loyalty card. Brico is gerechtigd de gebruiker van de loyalty card te verzoeken zich te identificeren bij het gebruik van de Club. Bij misbruik of een redelijk vermoeden van misbruik van de Club is Brico gerechtigd het gebruik van de Club door het Lid tijdelijk dan wel permanent te blokkeren. Op verzoek van het Lid verstrekt Brico toelichting over de redenen van blokkering van het gebruik van de Club.
2.4. Het Lid is gerechtigd om de aankoop van de Club binnen 14 dagen te herroepen. Bij aankoop van de Club verzoekt het Lid uitdrukkelijk om de Club onmiddellijk activeren op de loyalty card om Clubkorting te kunnen benutten, binnen de herroepingstermijn van 14 dagen.
2.5. Wanneer de aankoop van de Club wordt herroepen binnen de termijn van 14 dagen, betaalt Brico het aankoopbedrag binnen 30 dagen terug. Indien het Lid binnen de herroepingstermijn Clubkorting heeft genoten, wordt de genoten Clubkorting in mindering gebracht op het terug te betalen aankoopbedrag. Indien het Lid meer dan 60 € Clubkorting heeft genoten voor herroeping van de aankoop van de Club, is Brico gerechtigd het meerdere terug te vorderen.
Artikel 3: Promoties en Uitsluitingen
3.1. De Clubkorting van 10% is niet cumuleerbaar met andere aanbiedingen of kortingen.
3.2. De Clubkorting is niet geldig op “Vaste Lage Prijs” en “Massaverkopen”, of voor de merken Baseline en Xceed, op lopende bestellingen, Brico Solar of de Cadeaukaart.
3.3. De Clubkorting is geldig in alle verkooppunten van Brico, Brico Planit, Drive-in, BricoCity bij het tonen van de Brico-app en op online aankopen.
3.4. Op brico.be zijn artikelen die “Exclusief online” worden verkocht uitgesloten van de Clubkorting van 10%.
Artikel 4: Geldigheid en Verlenging
4.1. De Club is geldig voor een periode van één (1) jaar vanaf de aankoopdatum.
4.2. Bij het uitblijven van een verlengingsaanvraag zal het lidmaatschap automatisch worden beëindigd na het verstrijken van de geldigheidsduur van één jaar.
Artikel 5: Gebruik en Beëindiging
5.1. Het Lid is verantwoordelijk voor het juiste gebruik van de Club en de loyalty card, in overeenstemming met deze Voorwaarden en de voorwaarden van het Brico loyaliteitsprogramma.
5.2. In Brico, Brico Planit, Drive-in en BricoCity verkooppunten moet het Lid de QR-code voor zijn of haar loyalty card uit de Brico App tonen bij de kassa, anders wordt de Clubkorting geweigerd.
5.3. Brico behoudt zich het recht voor om de Club en de loyalty card te beëindigen bij schending van deze Voorwaarden, zonder dat een terugbetaling vereist is.
Artikel 6: Privacy en Persoonsgegevens
6.1. De persoonsgegevens van het Lid worden verwerkt in overeenstemming met de toepasselijke privacywetgeving. Zie onze Privacyverklaring op brico.be voor meer informatie.
Artikel 7: Wijzigingen en Toepasselijk Recht
7.1. Brico Belgium N.V. behoudt zich het recht voor om deze Voorwaarden te wijzigen. De geldende Voorwaarden zijn te allen tijde beschikbaar op brico.be.
7.2. Op deze Voorwaarden is het Belgisch recht van toepassing.
Versie van 25/10/2023
Algemene verkoopvoorwaarden verkooppartners
Inhoudsopgave:
Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Toepasselijkheid
Artikel 3 - Het aanbod
Artikel 4 - De overeenkomst
Artikel 5 - Herroepingsrecht
Artikel 6 - Kosten in geval van herroeping
Artikel 7 - Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 8 - De prijs
Artikel 9 - Conformiteit en Garantie
Artikel 10 - Levering en uitvoering
Artikel 11 - Duurtransacties
Artikel 12 - Betaling
Artikel 13 - Klachtenregeling
Artikel 14 - Geschillen
Artikel 15 - Namaak
Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel 17 - BeCommerce gedragscode
Artikel 18 - Wijziging van de algemene voorwaarden BeCommerce
Artikel 19 - Identiteitsdiefstal en kredietkaartfraude
Artikel 1 – Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
Brico : Brico Belgium N.V., met ondernemingsnummer 0427.572.733, gevestigd aan de Alfons Gossetlaan 46, 1702 Dilbeek, aanbieder van de marktplaats;
Consument : de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de verkoper;
Verkoper : een derde partij, zijnde een natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt via de marktplaats;
Marktplaats : de omgeving op de website van Brico (www.brico.be) waarop derde partijen producten aan consumenten
Overeenkomst op afstand : een overeenkomst waarbij in het kader van een door de verkoper georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
Techniek voor communicatie op afstand : middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en verkoper gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen;
Bedenktijd : de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
Herroepingsrecht : de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
Dag : kalenderdag;
Duurtransactie : een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
Duurzame gegevensdrager : elk middel dat de consument of verkoper in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
Artikel 2 - Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de verkoper en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen verkoper en consument op de marktplaats. De consument erkent dat de overeenkomst op afstand op de marktplaats tot stand komt tussen de koper en de verkoper, en dat Brico bij de overeenkomst op afstand geen partij is of wordt.
Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de verkoper zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
Artikel 3 - Het aanbod
Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de verkoper gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de verkoper niet.
Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
de prijs inclusief belastingen;
de eventuele kosten van aflevering;
de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst;
de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn voor het gestand doen van de prijs;
de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het basistarief;
indien de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;
de wijze waarop de consument voor het sluiten van de overeenkomst van door hem niet gewilde handelingen op de hoogte kan geraken, alsmede de wijze waarop hij deze kan herstellen voordat de overeenkomst tot stand komt;
de eventuele talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
de gedragscodes waaraan de verkoper zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en
de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een overeenkomst die strekt tot voortdurende of periodieke aflevering van producten of diensten.
Bij vragen of klachten over de door de verkoper verkochte producten of diensten, dient de consument zich rechtstreeks tot de betreffende verkoper te wenden. De consument erkent dat hij geen beroep kan doen op Brico en dat Brico op geen enkele wijze aansprakelijk is voor ondeugdelijk of non-conforme leveringen door de verkoper.
Artikel 4 - De overeenkomst
De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de verkoper onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de verkoper passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de verkoper daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
Brico kan zich namens de Verkoper - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de koper aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de verkoper op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
De verkoper zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
het bezoekadres van de vestiging van de verkoper waar de consument met klachten terecht kan
de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
de informatie over bestaande service na aankoop en garanties;
de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de verkoper deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering der overeenkomst;
de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
Indien de verkoper zich heeft verplicht tot het leveren van een reeks van producten of diensten is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
Artikel 5a - Herroepingsrecht bij levering van producten
Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende dertig (30) dagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de consument. Wanneer de Koper deelneemt aan het Brico loyaliteitsprogramma, is de termijn om te ontbinden negentig (90) dagen.
Tijdens deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de verkoper retourneren, conform de door de verkoper verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Artikel 5b - Herroepingsrecht bij levering van diensten
Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende dertig (30) dagen, ingaande op de dag van het aangaan der overeenkomst. Wanneer de Koper deelneemt aan het Brico loyaliteitsprogramma, is de termijn om te ontbinden negentig (90) dagen.
Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de verkoper bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Artikel 6 - Kosten in geval van herroeping
Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
Brico zal namens de verkoper alle van de consument ontvangen betalingen vergoeden, inclusief, desgevallend, de leveringskosten, onverwijld en in elk geval binnen 14 dagen na de dag waarop de verkoper wordt geïnformeerd van de beslissing van de consument om de overeenkomst te herroepen.
Brico verricht de terugbetaling onder gebruikmaking van hetzelfde betaalmiddel als hetgeen door de consument tijdens de oorspronkelijke transactie werd gebruikt, tenzij de consument uitdrukkelijk met een ander betaalmiddel heeft ingestemd en met dien verstande dat de consument als gevolg van zulke terugbetaling geen kosten mag hebben.
De bijkomende kosten als gevolg van de uitdrukkelijke keuze van de consument om voor een andere wijze van levering te kiezen dan de door de onderneming aangeboden goedkoopste standaardlevering, worden niet door Brico of de verkoper terugbetaald.
Behalve wanneer de onderneming heeft aangeboden om de goederen zelf af te halen mag Brico, in het kader van verkoopsovereenkomsten, wachten met de terugbetaling totdat verkoper alle goederen heeft teruggekregen, of totdat de consument heeft aangetoond dat hij de goederen heeft teruggezonden, naar gelijk welk tijdstip eerst valt.
Artikel 7 - Uitsluiting herroepingsrecht
Indien de consument niet over een herroepingsrecht beschikt, kan dit door de verkoper alleen worden uitgesloten indien de verkoper dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor:
dienstenovereenkomsten na volledige uitvoering van de dienst als de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument, en mits de consument heeft erkend dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de onderneming de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;
de levering of verstrekking van goederen of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de onderneming geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen;
de levering van volgens specificaties van de consument vervaardigde goederen, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
de levering van goederen die snel bederven of met een beperkte houdbaarheid;
de levering van verzegelde goederen die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken;
de levering van goederen die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
de levering van alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij de sluiting van de verkoopovereenkomst, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop de onderneming geen invloed heeft;
overeenkomsten waarbij de consument de onderneming specifiek verzocht heeft hem te bezoeken om daar dringende herstellingen of onderhoud te verrichten; wanneer echter de onderneming bij een dergelijk bezoek aanvullende diensten verleent waar de consument niet expliciet om heeft gevraagd, of andere goederen levert dan vervangstukken die noodzakelijk gebruikt worden om het onderhoud of de herstellingen uit te voeren, is het herroepingsrecht op die aanvullende diensten of goederen van toepassing;
de levering van verzegelde audio- en verzegelde video-opnamen en verzegelde computerprogrammatuur waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
de levering van kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van overeenkomsten voor een abonnement op dergelijke publicaties;
overeenkomsten die zijn gesloten tijdens een openbare veiling;
de terbeschikkingstelling van accommodatie anders dan voor woondoeleinden, vervoer, autoverhuurdiensten, catering en diensten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, indien in de overeenkomsten een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien;
de levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd, als de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande toestemming van de consument en mits de consument heeft erkend dat hij zijn herroepingsrecht daarmee verliest;
de overeenkomsten voor diensten voor weddenschappen en loterijen.
Artikel 8 - De prijs
Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in BTW-tarieven.
In afwijking van het vorige lid kan de verkoper producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de verkoper geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de verkoper dit bedongen heeft en:
deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen tegen de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief BTW.
Artikel 9 - Conformiteit en Garantie
De verkoper staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
Een door de verkoper, fabrikant of importeur als garantie aangeboden regeling doet niets af aan de rechten en vorderingen die de consument ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de verkoper jegens de verkoper kan doen gelden op grond van de wet en/of de overeenkomst op afstand.
Artikel 10 - Levering en uitvoering
De verkoper zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk één maand nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden, een gelijkwaardig vervangproduct aan te vragen, of eventuele schadevergoeding te bekomen.
In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de verkoper ervoor zorgen dat het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding, door Brico zal worden terugbetaald.
Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de verkoper zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van retourzending zijn voor rekening van de verkoper.
Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust tot het moment van bezorging aan de consument bij de verkoper, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Artikel 11 - Duurtransacties
De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan heeft een looptijd van maximaal twee jaar. Indien is overeengekomen dat bij stilzwijgen van de consument de overeenkomst op afstand zal worden verlengd, zal de overeenkomst worden voortgezet als een overeenkomst voor onbepaalde tijd en zal de opzegtermijn na voortzetting van de overeenkomst maximaal één maand bedragen.
Artikel 12 - Betaling
Voor zover niet later is overeengekomen dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen veertien dagen na bezorging van het goed of in geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, binnen 14 dagen na afgifte van de deze overeenkomst betreffende bescheiden.
Betaling door de consument kan slechts plaatsvinden aan De consument is de koopprijs van het via de marktplaats bij de verkoper aangekochte product of dienst verschuldigd aan Brico, en is niet gekweten van zijn betalingsverplichting door rechtstreekse betaling aan de verkoper.
Bij de verkoop van producten aan consumenten mag in algemene voorwaarden een gedeeltelijke of volledige vooruitbetaling worden bedongen (tijdens de herroepingstermijn). Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de verkoper te melden. In geval van wanbetaling van de consument heeft de verkoper behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.
De verkoper heeft Brico onherroepelijk gemachtigd om in naam van Brico en met uitsluiting van verkoper de incassorechten uit te oefenen die voortvloeien uit de overeenkomst tussen de koper en de verkoper.
Artikel 13 - Klachtenregeling
De verkoper beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de verkoper, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
Bij de verkoper ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de verkoper binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
Een klacht over een product, dienst of de service van de verkoper kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van BeCommerce. www.BeCommerce.be De klacht wordt dan zowel naar de betreffende verkoper als naar BeCommerce gestuurd.
Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling. De consument kan hierbij beroep doen op de
consumentenombudsdienst. De consument beschikt over de mogelijkheid om een aanvraag tot bemiddeling in te dienen via het Belmed-platform van de Federale Overheidsdienst Economie.
De consument kan ten allen tijde online een klacht indienen bij de Europese Commissie via
Artikel 14 - Geschillen
Op overeenkomsten tussen de verkoper en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Belgisch recht van toepassing.
Artikel 15 - Namaak
De verkoper biedt ten allen tijde enkel producten aan die zij aankoopt bij de originele fabrikanten en hun groothandelaars. Bij twijfel rond de echtheid van de producten kan de consument meer informatie en tips vinden op de website https://www.eccbelgie.be. Bij vermoeden van namaak kan de consument steeds een klacht indienen bij het meldpunt https://meldpunt.belgie.be/meldpunt.
Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
Artikel 17 - BeCommerce gedragscode
Als lid van BeCommerce is de webshop gebonden door de gedragscode van BeCommerce. Deze gedragscode kan u hier raadplegen.
Artikel 18 - Wijziging van de algemene voorwaarden BeCommerce
Wijzigingen in deze voorwaarden zijn slechts van kracht nadat deze op daartoe geëigende wijze zijn gepubliceerd, met dien verstande, dat bij toepasselijke wijzigingen gedurende de looptijd van een aanbod de voor de consument meest gunstige bepaling zal prevaleren.
Artikel 19 - Identiteitsdiefstal en kredietkaartfraude
Om de veiligheid van uw online bezoek te verzekeren, werkt BeCommerce uitsluitend samen met erkende beveiligingspartners. Verlies of diefstal van uw identiteitsgegevens wordt hierdoor tot een minimum beperkt. BeCommerce meent alle mogelijke en relevante voorzorgen te hebben genomen en handelt zodoende als een normale, vooruitziende en zorgvuldige online tussenpersoon. Eventuele identiteitsdiefstal of (financiële) diefstal kan dan ook niet tegen BeCommerce worden ingeroepen.
Adres BeCommerce :
C/o Co.Station
Sinter-Goedelevoorplein 5
1000 Brussel
België
Deze algemene voorwaarden zijn voor het laatst gewijzigd op 10 january 2022.