Brussel, 23 juli 2025 – Brico zet een nieuwe stap in digitale winkelondersteuning met de lancering van de Product locator, een ingebouwde AI chatbot in de Brico app die klanten helpt meteen een product te vinden in de winkel.
Brussel, 23 juli 2025 – Brico zet een nieuwe stap in digitale winkelondersteuning met de lancering van de Product locator, een ingebouwde AI chatbot in de Brico app die klanten helpt meteen een product te vinden in de winkel.

Het was voor klanten van Brico al eerder mogelijk om de locatie van producten in de winkel op te zoeken via de productpagina op website en in de app. Maar nu gaat Brico nog een stap verder met de lancering van de Product locator.
De Product locator is ontwikkeld om de meest gestelde vraag in de winkel, “Waar vind ik product X?”, direct te kunnen beantwoorden. Klanten kunnen nu vanuit thuis of onderweg, met de chatbot in gesprek gaan en meteen zien waar een product zich in de gekozen winkel bevindt. En dat is niet alles, want het is ook mogelijk om bredere vragen te stellen aan de Product locator. Vragen als: “Wat heb ik nodig om een muur te schilderen” leiden meteen tot een overzicht van de nodige producten en hun locatie in de winkel. Dit maakt het winkelbezoek niet alleen sneller, maar ook gebruiksvriendelijker en efficiënter.
“Bij Brico streven we ernaar om DIY zo eenvoudig mogelijk te maken in elke stap van de klantervaring,” zegt Britta Rym, Marketing Director bij Brico. “Met de Product locator besparen onze klanten tijd en vinden ze sneller wat ze nodig hebben. Tegelijkertijd hebben onze medewerkers meer tijd om persoonlijk advies te geven, waardoor een efficiëntere en aangenamere winkelervaring voor iedereen ontstaat.”

Met deze innovatie onderstreept Brico haar ambitie om digitale en fysieke winkelervaringen naadloos te integreren en zo de doe-het-zelf-markt verder te moderniseren. De Product locator is momenteel beschikbaar in 80 Brico-winkels, maar dit zal stelselmatig verder worden uitgerold naar meerdere winkels.