Online bestellen

Hieronder vindt u een lijst met vragen die regelmatig gesteld worden door onze klanten in verband met bestellingen. In het geval dat uw vraag onbeantwoord blijft na het raadplegen van deze pagina, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze klantendienst. Op deze pagina vindt u het contactformulier of bel de klantendienst op het gratis nummer 0800 12 230 - van maandag tot en met vrijdag van 8u30 tot 20u en op zaterdag van 8u30 tot 18u. 

Bestellen

Betalen

Afhalen

Retour & annulering


Bestellen

Wat is "Reserve & Go"?

"Reserve & Go" is een e-commerce formule die ervoor zorgt dat webgebruikers hun bestelling online kunnen plaatsen en zo een reservatie kunnen maken voor een product in een Brico-verkooppunt naar keuze. De klant gaat vervolgens, wanneer het hem past, naar de geselecteerde winkel om de gereserveerde artikelen af te halen en te betalen. Ook al voeren wij onze producten met veel zorg in om ons online assortiment uit te breiden, de prijzen en foto's die te zien zijn op de site zijn niet bindend. Deze site kan onderhevig zijn aan incidentele technische fouten die, wanneer geïdentificeerd, zo snel mogelijk gecorrigeerd zullen worden.

Kan ik een product online bestellen en het afhalen in de winkel?

Sinds eind 2014 bieden bijna alle winkels deze service aan. Bekijk hier in welke winkels u een online bestelling kan afhalen.

Kan ik een bestelling plaatsen via "Reserve & Go" in alle Brico winkels?

Sinds eind 2014 bieden bijna alle winkels deze service aan. Bekijk hier in welke winkels u een online bestelling kan afhalen.

Welke producten zijn beschikbaar in de "Reserve & Go" formule?

De klant consulteert online een catalogus met een uitgebreid assortiment aan producten. Alle producten in deze catalogus zijn aanwezig in één of meerdere verkooppunten. De klant selecteert de winkel waar hij de producten wenst af te halen. In functie van het gekozen verkooppunt zal een indicatie bij elk artikel de klant informeren over de beschikbaarheid van dit artikel.Een groen pictogram duidt aan dat het product in voorraad is, een oranje pictogram duidt aan dat er maar een beperkt aantal stuks van het artikel beschikbaar zijn, en een rood pictogram geeft aan dat het product uitverkocht is in de gekozen winkel.De voorradigheid van een bepaald artikel hangt af van winkel tot winkel. Een product dat beschikbaar is in het ene verkooppunt is misschien uitverkocht in een ander verkooppunt en vice versa.

Hoe kom ik te weten of een artikel voorradig is in de winkel of niet?

Alle producten in onze online catalogus kunt u aankopen in bepaalde winkels. Om u ervan te verzekeren dat u ze kan aanschaffen in de winkel, volstaat het om het gewenste verkooppunt te selecteren om te kijken of de artikelen in kwestie in voorraad zijn: op de productpagina staat dezelfde legende als de vraag hierboven: Een groen pictogram duidt aan dat het product in voorraad is, een oranje pictogram duidt aan dat er maar een beperkt aantal stuks van het artikel beschikbaar zijn, en een rood pictogram geeft aan dat het product uitverkocht is in de gekozen winkel.

Is er garantie op de artikelen die ik aankoop via "Reserve & Go"?

Ja. Het kassaticket is het bewijs van garantie. Op elk artikel krijgt u minimaal 2 jaar garantie.

Betalen

Wat zijn de verschillende beschikbare betaalmogelijkheden in de winkel en op Brico.be?

In de verkooppunten kan u met cash, Bancontact, kredietkaart of cadeaukaart betalen. Voor bepaalde producten hebt u de mogelijkheid om met Ecocheques of Eco Pass te betalen.

Welke betaalmethode moet ik gebruiken bij de "Reserve & Go" formule?

Met de "Reserve & Go" formule kan u artikelen reserveren op de website. U hoeft dus niet direct uw bestelling te betalen. De artikelen zullen daarna beschikbaar zijn in een Brico-verkooppunt naar keuze en u betaalt uw bestelling aan de kassa van deze winkel met cash, bankkaart of kredietkaart betalen.

Zal ik mijn "Reserve & Go" aankopen met Ecocheques of met Eco Pass kunnen betalen bij Brico?

Ja. Betalen met Ecocheques of Eco Pass is echter uitsluitend mogelijk voor de aankoop van producten die een ecologisch aspect hebben. De Ecocheques en Eco Pass zijn geldig in alle Brico Plan-it winkels.

Kan ik mijn "Reserve & Go" bestelling betalen met de cadeaukaart van Brico?

Ja. Er bestaan 2 soorten cadeaukaarten: een kaart met een vast bedrag van € 25 en een kaart met een open bedrag van minimaal € 5 en maximaal € 150. Deze cadeaukaarten zijn 2 jaar geldig vanaf de datum van aankoop die vermeld staat op het kassaticket.

Ik ben in het bezit van een Brico Discount Club-kaart. Zijn de voordelen van deze kaart ook van toepassing op mijn aankopen via "Reserve & Go"?

Ja. De betaling van uw aankopen verloopt in de winkel; om van de voordelen van uw Brico Discount Club-kaart te genieten, volstaat het om deze te tonen aan de kassa. De voorwaarden en voordelen van deze kaart met betrekking tot de "Reserve & Go" service blijven dezelfde als bij een normale aankoop.

Moet ik een voorschot betalen als ik een bestelling plaats via "Reserve & Go"?

U hoeft geen voorschot te betalen bij de online reservatie van een bestelling via "Reserve & Go".

Ontvang ik een factuur bij de ophaling van mijn "Reserve & Go" bestelling?

Nadat u de bestelling heeft afgerond aan de kassa kan u een factuur aanvragen.

Na de betaling aan de kassa ben ik vergeten een factuur te vragen. Deze is echter van groot belang voor mij. Wat nu?

Als u geen factuur heeft aangevraagd na de aankoop, kan u altijd terecht bij het onthaal van de winkel waar u de aankoop heeft verricht. Op vertoon van het kassaticket en de nodige gegevens zullen wij de factuur opmaken. U krijgt de factuur onmiddellijk ter plaatse of ze wordt per post opgestuurd.

Ik ontdekte een prijsverschil tussen de online prijs en de winkelprijs. Hoe kan dit?

De website www.brico.be is gebonden aan de promoties en de nationale prijzen van de organisatie. Nochtans is het mogelijk dat specifieke online promoties van toepassing zijn op uw factuur, zelfs als de winkelprijs hoger ligt. Omgekeerd is het ook mogelijk dat een locale promotie of een soldenprijs te vinden is in de winkel en niet op de website. Een zeer grote meerderheid van de prijzen online zijn in principe wel volledig gelijk aan de prijzen in de winkel.

Wat te doen als een artikel op de website duurder is dan in de winkel?

Ga met uw online factuur naar het "Reserve & Go" onthaal en toon het prijsverschil. De prijs wordt dan gelijkgesteld.

Afhalen

Wanneer is mijn "Reserve & Go" bestelling klaar in de winkel?

U plaatst uw bestelling online; u registreert uw gegevens en selecteert de gewenste producten. Van zodra we uw bestelling ontvangen, zetten we ze zo snel mogelijk voor u klaar. Een bestelling geplaatst voor 8 uur zal dezelfde dag klaarstaan in een winkel naar keuze vanaf 10 uur. Als u artikelen reserveert voor 11 uur kan u ze ophalen vanaf 13 uur op dezelfde dag. Artikelen gereserveert voor 16 uur, kunnen opgehaalt worden vanaf 18 uur. Tenslotte, alle bestellingen die u plaatst na 16uur kan u de volgende dag ophalen vanaf 10 uur.

Kan ik de ophaaldatum van mijn "Reserve & Go" bestelling zelf kiezen?

Bij de reservatie worden er meerdere data voorgesteld om uw "Reserve & Go" bestelling af te halen. Eenmaal de reservatie geregistreerd is, zal u een bevestigingsbericht ontvangen. Vanaf dan hebt u 48 uur de tijd om uw product(en) af te halen.

Mijn "Reserve & Go" bestelling bestaat uit meerdere artikelen. Zullen alle artikelen op hetzelfde tijdstip klaarstaan in de winkel?

Ja. De klant ontvangt een bevestiging van zijn bestelling zodra alle artikelen beschikbaar zijn en de bestelling compleet is.

Kan ik de status van mijn "Reserve & Go" bestelling bekijken?

Zodra we uw bestelling online ontvangen, beginnen we ze klaar te maken. Als de bestelling klaar is informeren we u via e-mail. Op de Brico website kan u de status van uw bestelling niet raadplegen.

Staat mijn "Reserve & Go" bestelling 7 dagen op 7 klaar?

De bestellingen kunnen enkel opgehaald worden tijdens de openingstijden van het gekozen verkooppunt. De openingsuren en sluitingsdagen kun verschillen van winkel tot winkel en kunnen hier geraadpleegd worden.

Waar in de winkel kan ik mijn bestelling ophalen?

De klant haalt zijn online bestelling op de winkel die hij online heeft geselecteerd. In die winkel kan hij zich wenden tot het infopunt of de desk van de 'verfmengmachine', met het document van reservatie.

Heb ik een document nodig om de "Reserve & Go" bestelling op te halen in de winkel?

Ja. Via e-mail verzenden we een document met bevestiging van reservatie naar de klant. De klant moet dit document tonen aan het afhaalpunt.

Wat gebeurt er met de "Reserve & Go" bestelling indien deze niet opgehaald wordt?

U bent niet verplicht om over te gaan tot aankoop na de reservatie van uw bestelling. U vergeet uw bestelling af te halen of u bent van gedachten veranderd? Dan heeft uw reservatie noch financiële, noch andere gevolgen voor u. Na 48 uur zullen de gereserveerde artikelen weer in het verkoopsproces komen.

Is het mogelijk om de ophaalperiode van mijn "Reserve & Go" bestelling te verlengen?

Na de activatie van uw bestelling hebt u in principe 48 uur om uw bestelling af te halen. Uiteraard, indien u door een dwingende reden een verlenging van deze periode wenst overeen te komen volstaat het om ons zo snel mogelijk te verwittigen. Zo niet, wordt uw bestelling opnieuw in onze voorraad geplaatst

Retour & annulering

Hoe kan ik mijn "Reserve & Go" aankoop retourneren?

Momenteel kunt u via de website uitsluitend producten reserveren, de daadwerkelijke aankoop vindt plaats in een Brico winkel naar keuze. Breng de goederen in een zo oorspronkelijk mogelijke staat en onbeschadigd (indien redelijkerwijs mogelijk) binnen 14 dagen terug in elk van onze winkels. U krijgt dan het volledige aankoopbedrag van ons terug. Zorg ervoor dat u de originele kassabon of kopie van de kassabon goed bewaart, zonder deze kunnen wij uw aankoop niet terugnemen. In enkele gevallen gelden er afwijkende voorwaarden, u wordt hiervan op de hoogte gebracht vooraf aan uw aankoop.Artikelen die op uw verzoek zijn vervaardigd, gemengd, bewerkt of op maat gemaakt, zijn steeds uitgesloten van het recht van retournering.Aankopen die geheel of gedeeltelijk betaald zijn met een cadeaukaart, Ecocheques, Eco Pass, Supreme Awards, of een andere bon, en die geretourneerd worden door de klant, worden terugbetaald volgens dezelfde regels die van toepassing zijn op een contante betaling of een betaling met bank- of kredietkaart.

Waar breng ik mijn "Reserve & Go" aankoop terug en hoe ontvang ik de terugbetaling?

Als u een product wil terugbrengen en de terugbetaling ontvangen, raden wij u aan om dit te doen in het verkooppunt waar de aankoop gebeurde. Aan de ingang van de winkel is hiervoor een kassa voorzien.

Kan ik mijn "Reserve & Go" bestelling annuleren?

Indien u van gedachten veranderd bent en u de bestelling niet meer wil aankopen, verzoeken wij u vriendelijk om ons telefonisch te contacteren. Vergeet ook niet dat alle bestellingen maximaal 48 uur gereserveerd blijven na de validatie.

Kan ik mijn "Reserve & Go" bestelling online annuleren?

Neen. Van zodra de bestelling gevalideerd is, kan deze niet meer geannuleerd worden op de website. De annulatie kan enkel telefonisch gebeuren door contact op te nemen met het verkooppunt waar de reservatie is gemaakt. Als de klant de bestelling niet geannuleerd heeft en ze toch niet komt ophalen zal deze bestelling automatisch geschrapt worden na 48 uur.
 

Bestellen

Betalen

Levering

Retour & annulering


Bestellen

Hoe moet ik een bestelling plaatsen?

Eerst kiest u het online het product dat u aan het winkelmandje wil toevoegen en kiest u ook het aantal dat u van dit product wil bestellen. Uw gekozen product wordt automatisch toegevoegd aan uw winkelmand. U kan nadien kiezen om verder te winkelen, of overgaan tot de betaling. U kan op elk moment de inhoud van uw winkelmand controleren en producten verwijderen of toevoegen. Ook ziet u het te betalen bedrag, de eventuele leveringskosten en alle andere informatie die u nodig heeft.Wenst u over te gaan naar de betaling, klikt u op de knop ‘Bestelling afronden’Het systeem geeft u vervolgens enkele opties. U kan zich aanmelden op onze website, een nieuw account aanmaken of anoniem verdergaan. Aanmelden is dus niet verplicht, maar wij raden u aan om een account aan te maken of indien u al een account hebt, om u aan te melden. Op deze manier kan u gemakkelijk uw vorige bestellingen opvolgen en kan u punten sparen met de “Mijn Brico” getrouwheidskaart. Dit versnelt ook gevoelig het proces van eventuele latere bestellingen. U gegevens worden veilig bewaard en worden nooit verspreid zonder uw akkoord of medeweten.U kan nu over te gaan naar de betaling van het product. Dit is ook de bevestiging van uw bestelling. U krijgt meteen hierna een bevestigingsmail met een overzicht van alle gegevens.

Je wenst de inhoud van je bestelling aan te passen

Het is spijtig genoeg niet meer mogelijk om de bestelling aan te passen na het betalen en bevestigen van uw bestelling. Wij verzoeken u dus om contact op te nemen met onze klantendienst om uw bestelling op deze manier te annuleren: Brico.KlantenServiceClientele@brico.be. Vervolgens kan u op de website opnieuw een juiste bestelling plaatsen.

Hoe herken ik producten die aan huis geleverd worden?

Bij elk product wordt door middel van een logo aangeduid of de producten thuis leverbaar zijn of enkel af te halen zijn in de winkel. Aan dit gele logo met de vrachtwagen kan u de producten herkennen die aan huis geleverd worden.

Hoe weet ik of er nog voldoende voorraad is?

Een kleurencode duidt aan of een bepaald product nog in voorraad is. Dit is onder voorbehoud : indien de vertoonde voorraad toch niet overeenstemt met de realiteit nemen wij zo snel mogelijk contact op. Drie groene streepjes wilt zeggen dat er nog voldoende voorraad is. Twee oranje streepjes wijzen op een lage voorraad. Een rood streepje duidt op een tekort of geen voorraad.

Kan ik tegelijk een product in een winkel reserveren met Reserve&Go en een product aan huis laten leveren?

Indien uw product niet aan huis geleverd kan worden, is deze optie ook niet aanwendbaar op de website. Het is wel mogelijk om binnen één bestelling een product aan huis te laten leveren en een ander product te reserveren en af te halen in een winkel naar jouw keuze. De producten die aan huis geleverd worden betaalt u onmiddellijk online, de gereserveerde producten moet u betalen in de winkel.Om misverstanden te voorkomen, raden wij u aan om geleverde producten en gereserveerde producten apart te bestellen. Dit garandeert de beste opvolging voor u en voor ons.

Wat zijn de levertijden van mijn bestelling?

De verwachte levertijd wordt vertoond op de website tijdens het bestellen en zal ook te zien zijn in de bevestigingsmail. De leveringstijd is niet gelijk voor alle producten. De maximale levertijd is 5 weken (dit geldt enkel voor tuinhuizen van Solid).

Hoeveel jaren garantie heb ik op mijn bestelde producten die aan huis geleverd worden?

De garantie van minstens 2 jaar blijft net als in de winkel geldig voor aan huis geleverde producten.

Bij wie kan ik terecht voor de klantendienst of het onderhoud van mijn product?

Wij zijn volledig te uwer beschikking indien er ontbrekende of kapotte onderdelen zijn. Echter, indien uw product een onderhoud nodig heeft, gelieve u dan te richten naar uw dichtstbijzijnde winkel.

Betalen

Hoe betaal ik een aan huis geleverd product?

U kunt uw aan huis geleverde bestelling online betalen met een Paypal-account, met uw kredietkaart (Visa, Mastercard,…) of met Bancontact. Het betalingsproces is uiteraard streng beveiligd.In de bevestigingsmail die u onmiddellijk na uw betaling krijgt bevat ook een bevestiging van uw betaling en de gegevens. De factuur wordt samen met het geleverd pakket afgeleverd.

Levering

Hoe verloopt de levering?

De dag voor uw levering ontvangt u een mail van de leverancier om de levering te bevestigen. De dag van de levering wordt er om de drie uur een update per SMS verstuurd. Indien de leverancier problemen ondervindt tijdens de levering neemt hij telefonisch contact op met u.Er wordt geleverd aan de deur. Wij vragen u om ervoor te zorgen dat de weg of toegang tot uw woning goed bereikbaar is met een vrachtwagen.In geval van afwezigheid, wordt er een herinnering in uw brievenbus gestopt die u toelaat om met de leverancier een nieuwe leveringsdatum af te spreken.

Moet ik een document tekenen bij het ontvangen van de levering?

Wij vragen u inderdaad om de staat van uw geleverde goederen te controleren en vervolgens het ontvangstbewijs te ondertekenen. Weet dat u na ontvangst 48 uur hebt om de kwaliteit van de geleverde goederen te contesteren. Een beschadigd pakje mag geweigerd worden. De leverancier zal u mogelijk vragen om bepaalde documenten te tonen, zoals uw bevestigingsmail. Indien het leveringsadres afwijkt van de uw persoonlijke adres, is het mogelijk dat er een identiteitsbewijs gevraagd wordt ter verificatie.

Is het mogelijk om in het buitenland te leveren?

Wij leveren enkel in Belgie. Woont u in de grensstreek? Dan kan een medewerker van een nabijgelegen winkel u helpen. U kan dit probleem omzeilen door in samenspraak met de winkel in uw buurt het winkeladres als leveringsadres in te geven. Voor meer informatie hieromtrent, gelieve contact op te nemen met uw winkel.

Retour & annulering

Wenst u beroep te doen op uw retourrecht?

Voldoet uw bestelling niet echt aan de verwachtingen ? Wenst u uw product volledig of gedeeltelijk terug te sturen? U heeft de kans om, binnen de 14 dagen, uw aankoop te sturen. Opgelet: enkel na een doorgedreven kwaliteitscontrole, kan uw aankoop terugbetaald worden. Indien uw retour aanvaard wordt, betalen wij het verschuldigde bedrag terug via overschrijving. Leveringskosten worden niet terugbetaald.

Procedure om een product volledig of gedeeltelijk te retourneren

Download één van de onderstaande bestanden. Kies het formulier dat het beste bij uw wens past. Vul zo juist en volledig mogelijk het formulier in. Mail vervolgens uw formulier naar onze klantendienst: Brico.KlantenServiceClientele@brico.be. Zij nemen contact met u op en proberen u zo goed en zo snel mogelijk te helpen.

 

Retourdocumenten

 

U wenst geleverde goederen terug te sturen:   

Download

 

Uw artikel is defect (binnen of buiten garantie):

Download

 

Een artikel is stuk, u wenst aparte onderdelen:

Download

 

U heeft een artikel te weinig ontvangen:             

Download

 

U heeft een verkeerd artikel ontvangen:           

Download

 

Uw geleverde artikel is beschadigd:                     

Download