78.090 keer bedankt!

Onze kerstboomactie was een groot succes! Dankzij jullie medewerking hebben we €78.090 kunnen inzamelen voor de goede doelen! Hieronder kan je de actie nog eens herlezen.

Hoe gaat het in zijn werk? 

Koop op 4 en 5 december een natuurlijke kerstboom van min. 25 euro bij Brico, BricoPlanit of BricoCity en wij storten 10 euro aan het goede doel. Dit jaar hebben we gekozen voor: Viva For Life, Voedselbanken, Spullenhulp en Make-a-Wish. 

Als je je kerstboom hebt aangekocht met je kaart, krijg je maandag 7 december een mailtje of een sms met daarin de goede doelen die je kan steunen. Je hebt tot 13/12 de tijd om jouw stem uit te brengen. Heb je geen voorkeur? Dan wordt de 10 euro verdeeld onder de vier goede doelen. Heb je je kerstboom aangekocht zonder je kaart, dan wordt de 10 euro ook verdeeld onder de vier goede doelen.

Maar dat is nog niet alles... We willen jou ook een warme kerst bezorgen. Daarom krijg je bij aankoop van je kerstboom een tegoedbon van 25 euro die je tijdens je volgende bezoek kan gebruiken bij aan aankoop van min. 60 euro!


Onze gekozen goede doelen

Viva For Life
Viva For Life is de jaarlijkse solidariteitsactie van de RTBF van 17 tot 23 december. Drie radiomakers wisselen elkaar af en maken non-stop live radio om fondsen te werven voor het goede doel. Met het ingezamelde geld steunen ze allerhande projecten die strijden tegen kinderarmoede in Wallonië en Brussel.

Belgische Federatie van Voedselbanken
In België lijden duizenden mensen honger, terwijl er dagelijks tonnen consumeerbaar voedsel in de vuilnisbak terechtkomen. Het doel van de Voedselbanken is om voedsel te verstrekken aan mensen in nood via hun lokale aangesloten verenigingen en tegelijkertijd te strijden tegen voedselverspilling. Tijdens deze COVID-crisis is het aantal volwassenen en kinderen gestegen van ongeveer 170.000 in maart tot bijna 195.000 eind september, een stijging van bijna 15%. Samen solidariteit voeden!

Spullenhulp
Spullenhulp zet zich in om mensen in nood bij te staan en te helpen om weer zelfstandig te worden en te blijven. De organisatie besteedt de winst uit haar activiteiten – als onderneming in de sociale economie - om actie te ondernemen in de strijd tegen armoede en sociale uitsluiting in België.

Make-a-Wish
Make-A-Wish zet zich in om de hartenwens van kinderen tussen 3 en 18 jaar met een levensbedreigende medische aandoening te vervullen, om zo hen kracht te geven de strijd tegen de ziekte verder te zetten.