Meer over de Brico-groep
Al 50 jaar de doe-het-zelf marktleider
Brico domineert al 50 jaar de Belgische doe-het-zelfmarkt, een prestatie die aantoont dat het bedrijf in staat is te innoveren en voortdurend te voldoen aan de verwachtingen van de consument. Hierdoor is Brico een onmisbare naam geworden voor iedereen die zijn huis en tuin wil verbeteren, of het nu gaat om grootschalige projecten of eenvoudige renovaties.
Het succes van Brico is niet alleen gebaseerd op de verscheidenheid en kwaliteit van haar producten, maar ook op haar toewijding voor het leveren van kwaliteitsservice aan elke klant, elke dag.
Brico domineert al 50 jaar de Belgische doe-het-zelfmarkt, een prestatie die aantoont dat het bedrijf in staat is te innoveren en voortdurend te voldoen aan de verwachtingen van de consument. Hierdoor is Brico een onmisbare naam geworden voor iedereen die zijn huis en tuin wil verbeteren, of het nu gaat om grootschalige projecten of eenvoudige renovaties.
Het succes van Brico is niet alleen gebaseerd op de verscheidenheid en kwaliteit van haar producten, maar ook op haar toewijding voor het leveren van kwaliteitsservice aan elke klant, elke dag.

Onze geschiedenis
Alles begon in 1973, toen Brico zijn eerste winkel opende, een Bricocenter in Schoten. Dit innovatieve concept veranderde al snel het landschap van de grootdistributie in België door voor het eerst een breed assortiment aan producten specifiek voor doe-het-zelf aan te bieden. Dit model was niet alleen onmiddellijk succesvol, maar legde ook de basis voor wat zou uitgroeien tot een toonaangevend bedrijf in huis- en tuinrenovatie.
Uitbreiding & aanwezigheid Benelux
Vandaag de dag is Brico trots op zijn sterke aanwezigheid in de Benelux, met in totaal 152 winkels, waarvan 92 worden beheerd onder de franchise van Brico en BricoCity. Daarnaast exploiteert het bedrijf een Briko Dépôt en dertien BricoPlanit-winkels, elk afgestemd op verschillende consumentenbehoeften.
Deze groei weerspiegelt het succes van het Brico-ondernemingsmodel, dat steunt op een breed assortiment van meer dan 200.000 producten en de expertise van 3000 medewerkers.
De marketplace vergroot ons productaanbod
In januari 2023 lanceerde Brico als eerste doe-het-zelfketen de Marketplace, met als doel het breedste assortiment producten op één platform aan te bieden. En het is een groot succes. Vandaag de dag worden er meer dan 120.000 producten aangeboden door onze partners in een groot aantal productcategorieën, waaronder tuin, decoratie, verlichting, sanitair en verf. 10% van de omzet wordt online gegenereerd.
Brico biedt je 4 verschillende formats
Ontdek de diversiteit van onze formats om aan elke doe-het-zelf- en tuinbehoefte te voldoen.
Meer over Brico & BricoPlanit
Ontdek onze toewijding aan innovatie, duurzaamheid en nog meer. We streven ernaar jouw ervaring te verrijken met kwaliteitsproducten en uitzonderlijke service.