Ukkel, 9 februari 2023 – Brico geeft een nieuwe boost aan haar Belgische netwerk en zorgt zo mee voor een frisse wind in Ukkel door de opening van twee nieuwe vestigingen. Donderdag 2 februari opende een nieuwe Brico de deuren op de Sint-Jobsesteenweg. De nieuwe Brico City opent donderdag 9 februari zijn deuren voor het grote publiek op de Alsembergsesteenweg. Brico blijft zo werk maken van het compleetste en grootste netwerk aan doe-het-zelf-zaken in België.

Brico Sint-Jobsesteenweg

Het nieuwe Brico filiaal op de Sint-Jobsesteenweg is de 13de Brico-vestiging gelegen in de Brusselse regio. De winkel biedt een uitgebreid gamma aan van onder meer gereedschap, klusmateriaal en tuinbenodigdheden, maar met een sterke focus op technische artikelen. Met een oppervlakte van zo’n 930 vierkante meter biedt het nieuwe filiaal een ruime tuinafdeling aan alsook hout- en terrasbenodigheden. Deze laatste zijn terug te vinden onder de pergola van de winkel. De winkel biedt tevens een ruime waaier aan diensten aan, zoals een verfmengservice, verhuur van materialen van Boels en de mogelijkheid tot het bijmaken van nummerplaten en sleutels. Verder zijn ook thuislevering en -plaatsing alsook de Reserve & Go service diensten die de nieuwe zaak aanbiedt.

Brico City Alsembergsesteenweg

Deze nieuwe Brico City biedt met zijn 526 vierkante meter een basisassortiment aan voor kleine onderhouds- en renovatiewerken. Het gaat om de 8e Brico City in de Brusselse regio. Het nieuwe filiaal biedt naast een verfmengservice ook de verhuur van materialen van Boels aan en kan je ook beroep doen op de Reserve & Go dienst. De winkel is gelegen in een drukke voetgangersstraat die makkelijk bereikbaar is met tram en/of bus.

“We gaan voor een vlekkeloze service en ons team van 4 mensen staat klaar om onze klanten met het juiste advies en de gekende Brico-service bij te staan.” besluit filiaalmanager Hedi Ben Yghlane. Meneer Hedi Ben Yaghlane is mogelijkst geen onbekende, hij baat samen met zijn zoon Ayoub reeds het Brico filiaal in de Vanderkinderestraat uit in Ukkel.

Met de opening van beiden winkels toont Brico aan voluit te geloven in de toekomst van de fysieke winkelpunten. “Wij blijven investeren in de beste winkelervaring voor onze Belgische makers. De voorbije periode hebben ook wij vastgesteld dat online verkoop een steeds prominentere rol is gaan spelen in onze maatschappij, maar de combinatie fysiek en digitaal blijft nog steeds het beste recept voor de Belgische consument. En dus investeren we vol in de tastbare winkelervaring.” aldus Rudi Schautteet HR Director Brico.