Newsletter Artikels Promoties en acties Tuinliefhebber Bouwliefhebber Diensten version FR
      Forum Tips en kneepjes Bricofiches Winkels    
Tuin
Decoratie
Gereedschap
Opberging
Ijzerwaren
Hout
Bouw
Sanitair
Elektriciteit

Forum

Sanitair

Een vraag stellen >>

1-5/280  Volgende  Laatste 

Wie kan mij helpen met het herstellen van een loden waterleiding buis. Een aannemer heeft al een soort kraag aangedaan, doch het lekt nog. Ik heb dan die kraag er terug afgedaan en " Tec7 tape " gebruikt. Doch lekt nog. Is wel minder nu. Waarmee kan ik dit doen? Een ander aannemer durft niet te lassen. Allemaal vernieuwen, zegt hij... Doch dit is een groot huis en heb enkel één lek. Zou veel werk zijn om alle muren te openen en terug te dichten. Wie heeft raad of nog beter ... wie kan het voor mij komen herstellen? (Riet Dobbelaere - 21/05/2012)
  Antwoorden
Ik wil een alpex buis plooien met rode bescherm pvc erond. Kan dit met de rode bescherm pvc eraan en wat zijn de afmetingen als ik een hoek van 90° plooi ? Ik zou een binnenveer gebruiken. (luc bruneel - 05/05/2012)
  Antwoorden
Na lang zoeken naar een waterlek ben ik op een loden afvoer buis gestoten met een barst. Hoe kan ik die herstellen zonder te moeten solderen ? Ik dacht aan tec7,omdat dit alles lijmt. Of bestaat er een soort pasta ? Is dat de oplossing? Het is maar een tijdelijke oplossing. De leidingen worden vernieuwd. (Riet Dobbelaere - 05/04/2012)
  Antwoorden
In mijn badkamer wens ik mijn wandtegels ter hoogte van het bad/douche te bewerken zodat deze een extra bescherming krijgen tegen opspattend water. Doe ik dit best met een soort vernislaag of eerder met het aanbrengen van plexi of glasplaten ? De renovatie van de badkamer heb ik gepland binnen 5-10 jaar, het moet dus een tijdelijke doch degelijke oplossing zijn. Budget is niet echt een probleem, liever wat meer uitgeven voor een iets betere oplossing. (Tim Criel - 20/03/2012)
  Antwoorden
Wat ik zou voorstellen, is er PVC schroten (van bv. Grosfillex) tegen te lijmen. Dat geeft je badkamer meteen een nieuwe look en is ook zeer degelijk en waterbestendig. Als je een beetje handig bent valt het qua werk echt wel mee als je ze verlijmt op de betegeling die er nu is. Zorg er wel voor dat je de naad onderaan net boven je bad degelijk afkit met sanitaire siliconen. Alles afwerken met de bestaande profieltjes maakt het af. (Bjorn Vannecke - 25/03/2012)
  Antwoorden
Vraag ivm. een boiler, we hebben niet genoeg warm water. De boiler is 100 liter en ik heb gisteren de kalk verwijderd maar er is nog altijd niet genoeg warm water, kan ik de thermostaat instellen in de boiler om meer warm water te krijgen ? (jeroen vandendriessche - 03/03/2012)
  Antwoorden
Is het water niet warm genoeg of is het warm water te snel op ? Op de boiler kan je idd normaal een thermostaat vinden die je tot 60-65° kan instellen. Een boiler van 100l is normaal voldoende voor 2/3 personen. (brico burcht - 05/03/2012)
  Antwoorden

1-5/280  Volgende  Laatste 

- © Brico 2012 - all rights reserved - Alle prijzen vermeld op deze website zijn inclusief BTW en exclusief leveringskosten. -