|
Ik ben van zin om op het 1ste verdiep een wc vergruizer te plaatsen, moet ik dan ook een terugslagklep plaatsen op een lagergelegen buis ? (staf oris - 16/05/2013) |
| |
|
Antwoorden |
|
|
Hallo Ik heb gehoord dat er, in het geval van een nieuwbouw, een regelementering is die zegt dat alle kranen in mijn (nieuw)huis met een "terugslagklep" moeten werken.. Nu was mijn vraag: -Wat is daar van juist? -Waarvoor dient een terugslagklep? -Hoe kan ik zien of de kranen die ik wil kopen voorzien zijn van een terugslagklep? Alvast bedankt voor uw tijd! Groetjes Xander (xander plmn - 15/02/2013) |
| |
|
Antwoorden |
|
|
 | Inderdaad, als je een eigen waterwinning hebt ben je verplicht aftappunten te voorzien van een keerklep, doe je dit niet dan word je sanitair afgekeurd. Hoe je dit kan zien zal wel op de verpakkingen staan. (ALLOSSERY HUGO - 12/03/2013) |
| |
|
Antwoorden |
|
|
Onlangs is onze vaste douchekop afgebroken en willen een nieuwe plaatsen. Maar ik vind nergens een losse douchekop? Weet er ook iemand welk type inwendige schroefdraad ik nodig heb? Zijn dat standaard maten of verschillen deze per merk? (Erik van opstal - 17/12/2012) |
| |
|
Antwoorden |
|
|
ben net verhuisd naar een klein appartementje en heb het volgende probleem met onze douche. Aangename temperaturen zijn enkel te verkrijgen op een bepaalde stand van de kraan en bovendien is de straal niet hard. Voor hardere straal wordt het water al snel veel te warm. Ik heb een elektrische boiler zonder duidelijke temperatuurregelknop. Kan ik die boiler lager in temperatuur instellen? Het is een oud model van Daalderop 30l 1750W - Is het probleem oplosbaar door een degelijke mengkraan te installeren? (Sebastien Viaene - 25/11/2012) |
| |
|
Antwoorden |
|
|
Ik heb net een nieuwe rendementsketel laten plaatsen (ATAG). Nu blijkt dat er veel te weinig druk is op leiding in de bedkamer op de 2e verdieping. Heeft er iemand een idee hoe dit op te lossen valt? (yves br - 21/11/2012) |
| |
|
Antwoorden |
|