|
Hoe plaats ik schuifdeuren ? (jozef van de vijver - 08/06/2009) |
| |
|
Antwoorden |
|
|
Wil een boksring omhoog hangen en maak gebruik van keilbouten (op het doosje staat boren met diameter 12). Wanneer ik de keilbouten er insteek, kan ik deze niet opspannen, wat doe ik mis ?
De keilbouten hebben ook een diameter van 12. (christ monte - 11/01/2009) |
| |
|
Antwoorden |
|
|
 | Keilbouten zijn het best geschikt voor vol materiaal bv. een betonnen vloer of een volle steense muur. Als men het gat geboord heeft, moet je ze normaal inslagen met een hamer, als deze er losjes ingaat dan kan deze ook niet meer opspannen. (geens wim - 13/01/2009) |
| |
|
Antwoorden |
|
|
Ik zoek een veer om in een potje te steken, daarop een plankje en wat prusten, zodat als je het deksel opendoet, dat er allemaal prulletjes die ik zelf heb gemaakt uivliegen.
Ik weet helemaal niet welk soort veer ik moet gebruikenen, en hoe ik dat moet maken dat het naar boven vliegt als je de deksel opendoet ? (Tibo Buyle - 15/07/2008) |
| |
|
Antwoorden |
|
|
 | Aangezien dat je sedert 2008 aan het zoeken bent naar een veer wil ik U even helpen; Ik zou een soort schuifje maken, daarin een springveer (duwveer), een dun plankje erop waarop je je spulletjes kan leggen, alles samen drukken en schuifje toe als je iemand het schuifje laat open trekken springen de spulletjes eruit. (Mattheus Guido - 27/11/2009) |
| |
|
Antwoorden |
|
|
Ik ben in het bezit van een aluminium rolluik van 3m op 2m aangedreven met staaldraad en een staaldraadbedieningskastje met hendel ?
Kunnen jullie mij even aanraden waar ik zo iets nog zou vinden ? (jacques kerckhove - 10/06/2008) |
| |
|
Antwoorden |
|
|
 | Wat zoek je eigenlijk ? De staaldraad ...het staaldraadbedieningskastje....of beide ?? Voor de staaldraad kan je misschien een bedrijf consulteren dat sectionaalpoorten verkoopt, al deze poorten worden bediend met staaldraad van verschillende diameters en draagvermogen. Het bedieningskastje is waarschijnlijk zeer specifiek en kan misschien nog hersteld ( of nagemaakt ) worden door een metaalconstructeur. (Michel FRANCOIS - 13/06/2008) |
| |
|
Antwoorden |
|
|
|
 | Ik heb hetzelfde voorgehad en heb de staaldraad vervangen door een lint en oprolmechanisme zoals aan een standaard rolluik. Als je de kast open doet, zal je zien dat deze nog uit hout bestaat en de kabel is bevestigd aan een vijs. Doe de kabel er af en je kunt er een lint op leggen. Enkel de breedte meten tussen de ronde schijf die er op zit voor de maat van het lint. (ludo loockx - 07/02/2009) |
| |
|
Antwoorden |
|
|
Graag zou ik een omheining van 1m80 zetten tuin met twee deuren een van 180 m hoog en 1m breed en een van 1m hoog en breed. Graag zou ik willen weten hoe diep de palen in de grong moeten en hoeveel beton er rond moet ? (frans andries - 01/04/2008) |
| |
|
Antwoorden |
|
|
 | Palen van minimaal 240cm gebruiken!
Ofwel minimaal 60cm in de grond, voor een laag hek.
Bij gebruik van een grondboor is geen beton nodig ! (Martin Kapel - 26/04/2009) |
| |
|
Antwoorden |
|